Cowes – Southampton
Veerboten naar Engeland
Cowes – Southampton
Veerboten naar Engeland
Red Funnel verzorgt de veerboot van Cowes naar Southampton. Cowes Southampton veerboten kosten tussen €59 en €264, afhankelijk van de ticketgegevens. Prijzen zijn exclusief servicekosten. Dienstregelingen veranderen per seizoen, gebruik onze Deal Finder voor live prijzen en beschikbaarheid voor Cowes Southampton veerboten.
De eerste Cowes Southampton vertrekt gewoonlijk vanuit Cowes rond 00:30. De laatste ferry vertrekt meestal om 23:30.
De Cowes Southampton overtocht duurt 1 uur duren Vaartijden kunnen variëren tussen veerbootmaatschappijen en kunnen worden beïnvloed door weersomstandigheden.
Er zijn 125 wekelijkse afvaarten van Cowes naar Southampton verzorgd door Red Funnel. Dienstregelingen kunnen veranderen van seizoen tot seizoen.
Cowes Southampton veerboot prijzen variëren meestal tussen €59* en €264*. De gemiddelde prijs is gewoonlijk €176*. De goedkoopste Cowes Southampton veerbootprijzen beginnen vanaf €59*. De gemiddelde prijs voor een voetpassagier is €59*. De gemiddelde prijs van een overtochtticket met een auto aan boord is €192*.
De prijzen zijn afhankelijk van het aantal passagiers, het type voertuig, de route en de vaartijden. De prijzen zijn gebaseerd op zoekopdrachten van de afgelopen 30 dagen en exclusief servicekosten, laatst bijgewerkt 1 april 2025.
De afstand tussen Cowes en Southampton is ongeveer 20,0km of 11 zeemijlen.
Ja, Red Funnel veerboten laten auto's toe aan boord van veerboten tussen Cowes en Southampton. Gebruik onze Deal Finder voor live prijzen voor autoveerboten tussen Cowes en Southampton.
Ja, voetpassagiers kunnen met Red Funnel veerboten reizen tussen Cowes en Southampton.
Toont deze testtekst voor niet-varende routes zonder dienstregeling.
Meer routes dan wie dan ook.
Vergelijk tarieven, tijden en routes op één plek.
Verander je plannen gemakkelijk met flexibele tickets.
Boek e-tickets en beheer reizen in de app.
Live tracking en realtime updates.
Eersteklas klantondersteuning wanneer je die nodig hebt.
Cowes - Southampton Route-overzicht | ||
---|---|---|
Land van vertrek | UK | |
Land van bestemming | UK | |
Aantal operators | 1 | |
Bedieningspersoneel | Red Funnel | |
Gemiddelde prijs | 121 €* | |
Gemiddelde dagelijkse afvaarten | 14 | |
Gemiddelde wekelijkse afvaarten | 98 | |
Gemiddelde vaartijd | 1h 0m | |
Eerste veerboot | 01:30 | |
Laatste veerboot | 23:30 | |
Afstand | 10 zeemijlen |
* Prijzen onder voorbehoud, prijzen zijn gebaseerd op de laatste 30 dagen, laatst bijgewerkt op 2024-11-05.
In de buurt van de noordelijke punt van het eiland Wight, wordt Cowes onlosmakelijk verbonden met zeilboten: Henry VIII bouwde hier een kasteel om Scheepswerven tegen Spaanse en Franse dreigingen te verdedigen, en de werelds eerste hovercraft maakte in de jaren 1950 zijn testritten hier In 1820 de Prins Regent's gunst aan jachtclub gaf de haven zijn status met de Royal Yacht Squadron, nu een van de meest exclusieve zeilverenigingen ter wereld, toegestaan om de St George's Ensign te vliegen en gerandeert vrije toegang tot alle buitenlandse havens. Alleen de driehonderd leden en hun gasten zijn toegestaan binnen de heilige muren van het clubhuis in de overblijfselen van het kasteel van Henry VIII, en de aanlegsteiger van de club is heilig. De eerste week van augustus vindt de internationale yachting festival plaats dat als staat als Cowes Week bekend, die een bezoek aan de royalty in een high-society gala verandert, hoewel in de meeste zomer weekenden jachten of motorboot racen.
Een blik op de kaart geeft een idee van de strategische maritieme belang van Southampton, die op een driehoekig schiereiland staat gevormd op de plaats waar de rivieren Itchen en Test instromen, een acht - mijl van de Solent. Southampton heeft tal roeren gebeurtenissen gehad: zoals getuige van de uittocht van Henry V's Agincourt - gebonden leger, het vertrek van de 'Pilgrim Fathers' in de Mayflower in 1620 en schepen zoals de Queen Mary en de Titanic.
De Tweede Wereldoorlog raakte Southampton bijzonder hard, vanwege het strategisch belang als de grote industriële gebied aan de zuidkust. Zakken van Georgische architectuur blijven, maar veel van de stad werd genivelleerd. De nauwkeurigheid van de lokaal gevestigde Ordnance Survey is niet onopgemerkt gebleven door de Luftwaffe: zij werden gebruikt door de Duitse bommenwerper piloten om Southampton te bombarderen.