Boekingsvoorwaarden Direct Ferries

 

Op deze site (de "site") kunt u prijzen en dienstregelingen van ferryovertochten en treinreizen vergelijken en reizen boeken. De eigenaar en beheerder van deze site is Direct Ferries Limited (in deze boekingsvoorwaarden ook "DFL" genoemd). Direct Ferries (RoI) Limited ("DF Ireland") is ook partij bij deze boekingsvoorwaarden en is verantwoordelijk voor het onderhandelen en afsluiten van boekingen namens DFL en int daarnaast de betalingen voor deze boekingen.

1. Toepasselijkheid

Deze boekingsvoorwaarden zijn van toepassing op alle passagiersboekingen voor ferryovertochten en treinreizen via deze site of een DFL-callcenter en vervangen alle eerdere voorwaarden. In deze boekingsvoorwaarden: verwijst "u" naar de persoon die een reis boekt; verwijst "klant" naar elke persoon voor wie een reis wordt geboekt, inclusief u (indien van toepassing); verwijst "services" naar de diensten die DFL biedt, waaronder een zoekdienst voor ferryovertochten en treinreizen, een prijsvergelijkingsdienst en een boekingsdienst (in verband met deze laatste is DF Ireland verantwoordelijk voor het onderhandelen en afsluiten van boekingen en het innen van de betaling).

DFL kan deze boekingsvoorwaarden van tijd tot tijd aanpassen. Zulke wijzigingen gelden echter niet voor reeds geboekte reizen. Bewaar een kopie van de boekingsvoorwaarden die gelden op het moment dat u boekt, zodat u deze later opnieuw kunt raadplegen.

2. Partijen

DFL en DF Ireland exploiteren zelf geen ferry- of treindiensten. Deze diensten worden geleverd door de ferry- en treinmaatschappijen (de "exploitant(en)").

Als u een ferry of trein boekt, treedt DFL op als agent van de exploitanten maar voor bepaalde ferry- of treindiensten treedt DFL op als uw agent met betrekking tot het zoeken en boeken van ferry- of treindiensten. Wanneer DFL optreedt als uw agent, wijst u DFL aan als agent om namens u ferry- of treindiensten te vinden en bent u de opdrachtgever van DFL. Vervolgens boekt DF Ireland de ferryovertocht of treindienst uit naam van DFL. Beide gevallen (dus ongeacht of DFL als uw agent of als die van de exploitant optreedt) betekenen dat u een overeenkomst aangaat met de betreffende ferry- of treinmaatschappij, dat deze partij verantwoordelijk is voor de levering van de ferry- of treindienst aan u en dat u bij ontvangst van uw bevestiging gebonden bent aan de voorwaarden van de exploitant (zie hierover artikel 8 hieronder).

Elke ferryovertocht of treinreis die u via de site (of een DFL-callcenter) boekt, is onderworpen aan: (i) deze boekingsvoorwaarden, waarin de voorwaarden staan op basis waarvan DFL zijn diensten aan u verleent en op basis waarvan DF Ireland de boekingen uit naam van DFL onderhandelt en afsluit en de betalingen voor deze boekingen int, en (ii) de voorwaarden van de exploitanten van de ferry- of treindiensten, waarin de voorwaarden staan op basis waarvan de exploitanten de ferry- of treindiensten aan u leveren (de "voorwaarden van de exploitant"). De voorwaarden van de exploitant worden aan u beschikbaar gesteld voordat u een boeking afrondt. Het is uw verantwoordelijkheid om u op de hoogte te stellen van de voorwaarden van de exploitant. In geval van tegenstrijdigheden of inconsistenties tussen deze boekingsvoorwaarden en die van de exploitant, hebben de voorwaarden van de exploitant voorrang.

De persoon die via deze site of een DFL-callcenter een reis boekt, moet bevoegd zijn om die boeking uit naam van de eventuele andere klant(en) te doen. Door een reis te boeken bevestigt u dat elke klant ermee instemt dat deze boekingsvoorwaarden bindend voor hen zijn. De persoon die de reis boekt, is verantwoordelijk voor zijn of haar activiteiten op de site en de bescherming van de eventueel verstrekte persoonsgegevens, waaronder wachtwoorden, namen, paspoortgegevens en reisinformatie. De persoon die de reis boekt, moet ervoor zorgen dat alle door hem of haar verstrekte informatie juist en volledig is.

3. Tarieven en algemene informatie

De tarieven zijn gebaseerd op het type voertuig (voor zover van toepassing), het aantal passagiers, de route(s) en de reisdatums en -tijden. Uw boeking kan inhouden dat klanten op of binnen bepaalde datums en tijden moeten vertrekken en/of terugreizen. Wanneer een klant zich niet aan deze datums en tijden houdt, kan vervoer worden geweigerd en/of de boekingsgegevens en accommodatie worden gewijzigd en/of kunnen extra kosten gelden. Meer specifiek kan een klant het voordeel van eventuele kortingsprijzen verliezen en de volledige tarieven in rekening gebracht krijgen. De in deze paragraaf bedoelde extra kosten kunnen zonder verder overleg met u in rekening worden gebracht op de creditkaart of betaalpas die u bij het boeken hebt gebruikt.

Plaatsen voor voertuigen en passagiers en de accommodatie aan boord zijn onder voorbehoud van beschikbaarheid en zijn mogelijk niet altijd beschikbaar. Aan promotionele tarieven zijn aanvullende speciale voorwaarden verbonden, waaronder de algemene voorwaarde dat wanneer een deel van de reis niet wordt gebruikt, DFL of de exploitant het recht heeft om aanvullende kosten bij u in rekening te brengen. Tot het moment waarop de boeking wordt bevestigd, hebben DFL en DF Ireland het recht alle getoonde tarieven te wijzigen, onder meer in het geval dat exploitanten hun tarieven aanpassen (bijvoorbeeld vanwege koersschommelingen, olieprijzen en wetswijzigingen). Als de prijs van uw boeking tussen het plaatsen van de bestelling en de bevestiging wijzigt, zal DFL of DF Ireland de boeking bevestigen als de prijs is gedaald (en alleen de daadwerkelijke prijs bij u in rekening brengen). Als de prijs echter is gestegen, zal DFL of DF Ireland contact met u opnemen voor instructies.

Voor dakkoffers, fietsenrekken en andere op een voertuig aangebrachte items die geen onderdeel zijn van de carrosserie gelden aanvullende kosten.

Niet alle exploitanten beschikken over de faciliteiten om boekingen van personen met een (mobiliteits)beperking te aanvaarden. Vraag op het moment van boeken na of de exploitant over de door de klant(en) vereiste faciliteiten beschikt.

4. Vertrekschema's

Alle vertrek- en aankomsttijden zijn schattingen van de exploitant en worden in de plaatselijke tijd aangegeven. Kijk voor meer informatie in uw boekingsbevestiging. Ons advies is om bij de exploitant na te vragen of er wijzigingen zijn voordat u aan uw reis begint. Vaarschema's kunnen ontregeld zijn en/of oversteektijden verlengd of geannuleerd als gevolg van slecht weer en/of getijden en/of andere omstandigheden.

Het kan om uiteenlopende operationele, technische of planningsgerelateerde redenen noodzakelijk zijn om het schip, vertrek- of aankomstpunt van een afvaart te wijzigen of de beschikbare voorzieningen/diensten te wijzigen of terug te trekken.

DFL en DF Ireland aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor kosten of ongemak als gevolg van zulke omstandigheden. Indien mogelijk zal DFL wel proberen u in kennis te stellen via de contactgegevens die u tijdens het boeken hebt opgegeven. De aansprakelijkheid van de exploitant in zulke gevallen is onderworpen aan de voorwaarden van de exploitant.

5. Dieren

Vervoer van dieren is alleen toegestaan als de klant DFL voorafgaand aan het boeken in kennis stelt. Bij het vervoer van dieren moet worden voldaan aan alle geldende wettelijke voorschriften en de eisen van de exploitant. Aan het vervoer van dieren kunnen extra kosten verbonden zijn en er kunnen aanvullende voorwaarden worden gesteld. Win advies in bij uw dierenarts of de bevoegde autoriteit voordat u boekt. De dieren vallen onder uw wettelijke verantwoordelijkheid en u alleen bent ervoor verantwoordelijk dat u alle vereiste documenten en toestemming regelt.

6. Vracht- en commerciële passagiersvoertuigen

Op het vervoer van vracht- en commerciële passagiersvoertuigen zijn speciale voorwaarden en tarieven van toepassing. In alle gevallen is het de exploitant die de definitie van een vrachtvoertuig bepaalt en beslist of een speciaal tarief van toepassing is.

Uitsluitend als leidraad geldt dat er speciale tarieven gelden voor voertuigen langer dan 6,5 meter die specifiek gebouwd of aangepast zijn voor vrachtvervoer, ongeacht of ze goederen vervoeren, alsook voor voertuigen met andere specificaties die handelswaren vervoeren of die een reis met een commercieel doel maken. In het geval dat een voertuig in de boeking is opgegeven als een auto of privévoertuig maar de exploitant vaststelt dat er sprake is van een vrachtvoertuig, wordt het volledige tarief gerekend en/of het vervoer geweigerd zonder terugbetaling. Neem voor meer informatie over vrachttarieven en -prijzen contact op met de vrachtafdeling van DFL op (+44) 01473 370 915.

Er kan een ander tarief gelden voor commerciële passagiersvoertuigen langer dan 6,5 meter die gebouwd of aangepast zijn voor het vervoer van 8 of meer personen en/of die niet als privévoertuig worden ingedeeld door de ferryexploitant. In het geval dat een voertuig in de boeking is opgegeven als een auto of privévoertuig en er vervolgens wordt vastgesteld dat er sprake is van een commercieel passagiersvoertuig, wordt het volledige tarief gerekend en/of het vervoer geweigerd zonder terugbetaling.

7. Gevaarlijke stoffen

DFL en de exploitanten accepteren geen boekingen voor voertuigen die gevaarlijke stoffen vervoeren. In sommige omstandigheden vallen hieronder ook voertuigen die op LPG rijden. In sommige omstandigheden kan schriftelijke toestemming worden gekregen van de exploitant. Aan deze toestemming kunnen extra kosten en voorwaarden verbonden zijn. U bent aansprakelijk tegenover de exploitant voor het vervoer van zulke stoffen, ongeacht of u ze hebt aangeven of niet. Als u gevaarlijke stoffen probeert te vervoeren die u niet hebt aangegeven, kan meereizen worden geweigerd zonder terugbetaling.

8. Bevestiging en betaling

Behalve als u een kredietaccount hebt bij DFL of DF Ireland, moet u telkens betalen op het moment dat u boekt. Daarna pas volgt een bevestiging. Betalingen moeten worden overgemaakt aan DF Ireland, dat verantwoordelijk is voor het aanvaarden van betalingen namens DFL. Betalen is mogelijk met een creditcard of betaalpas. Voor zakelijke/commerciële kaarten geldt een toeslag van 2%. Voor consumentencreditcards die zijn uitgegeven door een buiten de EER gevestigde bank geldt een toeslag van 2%.

Wanneer u contact opneemt met DFL om te boeken en de kosten voor alle in de boeking inbegrepen klanten volledig betaald hebt aan DF Ireland, zal DFL een bevestigingsbericht sturen waarin de gegevens van uw reservering staan vermeld en andere informatie wordt verstrekt op basis van de door u doorgegeven informatie. De overeenkomst tussen u en de exploitant(en) komt pas tot stand op het moment dat het bevestigingsbericht aan u wordt verstrekt. Als u niet binnen 24 uur na het boeken een bevestigingsbericht van DFL hebt ontvangen, moet u contact opnemen met het klantenserviceteam via help.directferries.com.

DFL is op geen enkele manier verplicht een bevestigingsbericht te verstrekken als er na uw boeking een probleem optreedt waardoor het naar het redelijke oordeel van DFL niet langer mogelijk is om de boeking te bevestigen. DFL zal geen bevestigingsbericht verstrekken als DFL of DF Ireland constateren dat de prijs van de reis een fout bevat of als de reis niet meer beschikbaar is. Als DFL uw boeking om welke reden dan ook niet kan bevestigen, stelt DFL u hiervan op de hoogte en wordt uw boeking niet verder verwerkt. DF Ireland regelt vervolgens een terugbetaling voor enig deel van de boeking dat u al hebt betaald, behalve als u besluit dat u dit bedrag voor een andere boeking wilt gebruiken.

U stemt ermee in dat de gegevens die DFL opslaat in zijn informatiesystemen (of die van dienstverleners van DFL) het bewijs zijn van uw boeking en de details daarvan. Als u met een betaalpas of creditcard betaalt, wordt het (resterende) bedrag van die kaart afgeschreven op het moment dat u boekt.

Afhankelijk van het gekozen tickettype en het aantal passagiers (en dus de waarde van het ticket), worden de ticketkosten vermeerderd met servicekosten (te betalen aan DF Ireland, dat verantwoordelijk is voor het aanvaarden van betalingen uit naam van DFL). Deze kosten worden aangegeven voordat u de boeking bevestigt.

9. Annulering

Als het gekochte ticket annuleerbaar is, kan de boeking worden geannuleerd en worden er annuleringskosten in rekening gebracht zoals bepaald in deze boekingsvoorwaarden en de voorwaarden van de exploitant. Tickets op basis van een actie of speciale aanbieding komen mogelijk niet in aanmerking voor terugbetaling. Controleer dit op het moment van boeken in de voorwaarden van de exploitant en vraag bij DFL of u een boeking kunt annuleren en of het ticket gekoppeld is aan aanvullende voorwaarden die inhouden dat er geen terugbetaling wordt gegeven.

Als u annuleert, krijgt u de volgende annuleringskosten van DFL/DF Ireland in rekening gebracht, plus de eventuele kosten die de exploitant rekent.

De annuleringskosten van DFL/DF Ireland hangen af van de manier waarop u de boeking annuleert: via “My Account” op de portal (“online”) of per telefoon en/of e-mail (“offline”).

  • Voor boekingen die u online annuleert: £10/€12 per boeking (in overeenstemming met de valuta waarin u hebt geboekt).
  • Voor boekingen die u offline annuleert: £20/€25 per boeking (in overeenstemming met de valuta waarin u hebt geboekt).

Kosten voor het gebruik van een betaalkaart voor een boeking komen niet in aanmerking voor terugbetaling. Aanbetalingen voor boekingen komen niet in aanmerking voor terugbetaling. Als een klant geen gebruikmaakt van de ferry- of treinreis waarop de boeking betrekking heeft, heeft u uitsluitend recht op terugbetaling zoals bepaald in de voorwaarden van de betreffende exploitant.

Annuleren om elke reden (optioneel extra)

De voorwaarden voor Annuleren om elke reden zoals beschreven in dit artikel gelden uitsluitend als u bij het boeken de optie Annuleren om elke reden hebt geselecteerd en betaald.

  • De voorwaarden voor Annuleren om elke reden gelden alleen voor het deel van de reis dat u per ferry aflegt. Andere elementen van de reis (zoals een hotelreservering, huurauto, pechhulpdiensten, kaartbijdragen of boekingskosten) worden niet gedekt onder deze voorwaarden.
  • U moet de optie Annuleren om elke reden selecteren en kopen op het moment dat u de ferry boekt.
  • De voorwaarden voor Annuleren om elke reden zijn alleen van toepassing op de ferryboeking waarvoor de optie is gekocht.
  • Als u meerdere reizen met meerdere boekingsreferenties boekt, moet u de optie bij elke boeking apart selecteren.
  • Na aankoop kunt u de optie Annuleren om elke reden niet meer verwijderen uit een boeking [en is ook geen terugbetaling mogelijk van de kosten die u bij het boeken voor de optie Annuleren om elke reden hebt betaald].
  • Annuleringsverzoeken moeten ten minste 48 uur vóór de afvaarttijd van u zijn ontvangen. De optie Annuleren om elke reden geldt niet voor annuleringsverzoeken die korter van tevoren worden ontvangen of voor ferryboekingen die niet zijn gebruikt.
  • Het is alleen mogelijk om de volledige boeking te annuleren. Het is niet mogelijk om slechts een deel van de reis te annuleren.
  • Als u uw boeking moet annuleren, meldt u zich aan via het onderdeel "Mijn Account" van de website.
  • U KRIJGT ALLEEN DE VOLLEDIGE PRIJS VAN UW FERRYTICKET TERUG. De boekingskosten of de kosten die u bij het boeken voor de optie Annuleren om elke reden hebt betaald, worden niet terugbetaald. We brengen daarnaast niet de in artikel 9 vermelde annuleringkosten in rekening.
  • Deze voorwaarden voor Annuleren om elke reden zijn alleen van toepassing op annuleringsverzoeken die u doet. De voorwaarden zijn niet van toepassing op annulering of wijzigingen door de exploitant (of ons) of als er sprake is van gebeurtenissen buiten de redelijke controle van de exploitant of ons (zie artikel 14 voor meer informatie hierover).
  • Direct Ferries behoudt zich het recht voor om per boeking administratiekosten van £ 100/ € 120 te rekenen in het geval er binnen een periode van 72 uur meerdere overtochten worden geboekt voor hetzelfde voertuig.

Koala - Last-minute Flex - Annuleren om welke reden dan ook (extra optie)

Met de service 'Annuleren zonder reden' kunnen passagiers hun boeking tot 2 uur voor vertrek annuleren, zonder opgaaf van redenen of rechtvaardiging.

Artikel 1 - Wat de service Annuleren zonder reden inhoudt

  • Je krijgt 80% van de kosten van je veerboottickets terugbetaald (exclusief de kosten van de service 'Annuleren zonder reden').
  • Als u gebruikmaakt van de service Annuleren zonder reden, annuleert u de reis voor alle passagiers en/of voertuigen die deel uitmaken van uw boeking.

Artikel 2 - Wat de service Annuleren zonder reden niet inhoudt

  • In de volgende gevallen is gebruik van de service Annuleren zonder reden niet mogelijk:
    • Bij annulering op eigen initiatief minder dan 2 uur voor vertrek van je boeking;
    • Als uw tickets worden geannuleerd door Direct Ferries of de ferrymaatschappij. In deze twee gevallen komen de kosten voor de service Annuleren zonder reden niet in aanmerking voor terugbetaling.

Artikel 3 - Wat de service Annuleren zonder reden kost

  • Op het moment dat u uw reis boekt, kunt u de service Annuleren zonder reden boeken voor een extra bedrag bovenop uw ferrykosten. Dit bedrag wordt op het moment van aankoop aangegeven.

Artikel 4 - Hoe kan ik een terugbetaling krijgen?

  • 1/ Log ten minste 2 uur voor vertrek in op je 'Mijn account'-interface van Direct Ferries;
  • 2/ Selecteer de boeking die u wilt annuleren en bevestig de annulering van uw boeking.
  • 3/ U ontvangt binnen 5 werkdagen een terugbetaling via de betaalmethode die u voor uw boeking hebt gebruikt.
  • Direct Ferries kan indien nodig of als er een vermoeden van fraude of oplichting bestaat aanvullende documenten opvragen.

Artikel 5 - Aanvang en duur van de service Annuleren zonder reden

  • De service Annuleren zonder reden gaat in op het moment dat de aankoop van de service wordt bevestigd, op voorwaarde dat u de totale prijs van uw reservering of de eerste door Direct Ferries vereiste aanbetaling voldoet. De service Annuleren zonder reden gaat niet in als de betaling van uw reservering of de eerste vereiste aanbetaling onvoldoende blijkt of om welke reden dan ook wordt geweigerd door de bank. U kunt de service Annuleren zonder reden maximaal 2 keer per persoon per jaar gebruiken. Als u deze limiet overschrijdt, behoudt Direct Ferries zich het recht voor om de aankoop van de service Annuleren zonder reden te annuleren en het bedrag terug te storten op uw bankrekening. De annulering zonder opgave van redenen eindigt 2 uur voor vertrek.

Artikel 6 - Uitzondering op het recht van herroeping

  • U erkent dat u door middel van deze Algemene verkoopvoorwaarden vooraf bent geïnformeerd dat u geen recht van herroeping hebt met betrekking tot de service Annuleren zonder reden. De service Annuleren zonder reden wordt onmiddellijk na aankoop van kracht en kan onmiddellijk en vóór het einde van de herroepingsperiode volledig worden uitgevoerd, waardoor u dit recht niet kunt uitoefenen. U doet dus afstand van uw recht van herroeping.

Koala - Annuleren om elke reden / Annuleren zonder reden (optioneel extra)

Met de service Annuleren zonder reden kunnen passagiers tot 2 dagen (48 uur) vóór de vertrektijd van de heenreis hun boeking annuleren zonder dat ze een reden of rechtvaardiging hoeven te geven.

Artikel 1 - Wat de service Annuleren zonder reden inhoudt

  • U krijgt 70% van de kosten van uw ferrytickets terug (inclusief de kosten van de service Annuleren zonder reden).
  • Als u gebruikmaakt van de service Annuleren zonder reden, annuleert u de reis voor alle passagiers en/of voertuigen die deel uitmaken van uw boeking.

Artikel 2 - Wat de service Annuleren zonder reden niet inhoudt

  • In de volgende gevallen is gebruik van de service Annuleren zonder reden niet mogelijk:
    • Als u uw boeking minder dan 2 dagen (48 uur) vóór de vertrektijd van de heenreis annuleert op eigen initiatief;
    • Als uw tickets worden geannuleerd door Direct Ferries of de ferrymaatschappij. In deze twee gevallen komen de kosten voor de service Annuleren zonder reden niet in aanmerking voor terugbetaling.

Artikel 3 - Wat de service Annuleren zonder reden kost

  • Op het moment dat u uw reis boekt, kunt u de service Annuleren zonder reden boeken voor een extra bedrag bovenop uw ferrykosten. Dit bedrag wordt op het moment van aankoop aangegeven.

Artikel 4 - Hoe kan ik een terugbetaling krijgen?

  • 1/ Meld u ten minste 2 dagen vóór de vertrektijd van de heenreis aan via “My Account” van Direct Ferries.
  • 2/ Selecteer de boeking die u wilt annuleren en bevestig de annulering van uw boeking.
  • 3/ U ontvangt binnen 5 werkdagen een terugbetaling via de betaalmethode die u voor uw boeking hebt gebruikt.
  • Direct Ferries kan indien nodig of als er een vermoeden van fraude of oplichting bestaat aanvullende documenten opvragen.

Artikel 5 - Aanvang en duur van de service Annuleren zonder reden

  • De service Annuleren zonder reden gaat in op het moment dat de aankoop van de service wordt bevestigd, op voorwaarde dat u de totale prijs van uw reservering of de eerste door Direct Ferries vereiste aanbetaling voldoet. De service Annuleren zonder reden gaat niet in als de betaling van uw reservering of de eerste vereiste aanbetaling onvoldoende blijkt of om welke reden dan ook wordt geweigerd door de bank. U kunt de service Annuleren zonder reden maximaal 2 keer per persoon per jaar gebruiken. Als u deze limiet overschrijdt, behoudt Direct Ferries zich het recht voor om de aankoop van de service Annuleren zonder reden te annuleren en het bedrag terug te storten op uw bankrekening. De service Annuleren zonder reden loopt 2 dagen (48 uur) voor de vertrektijd van de heenreis af.

Artikel 6 - Uitzondering op het recht van herroeping

  • U erkent dat u door middel van deze Algemene verkoopvoorwaarden vooraf bent geïnformeerd dat u geen recht van herroeping hebt met betrekking tot de service Annuleren zonder reden. De service Annuleren zonder reden wordt onmiddellijk na aankoop van kracht en kan onmiddellijk en vóór het einde van de herroepingsperiode volledig worden uitgevoerd, waardoor u dit recht niet kunt uitoefenen. U doet dus afstand van uw recht van herroeping.

10. Wijzigingskosten

Wijziging van een boeking is alleen mogelijk als de exploitant en de geldende voorwaarden van de exploitant voor uw ticket(s) dat toestaan. Sommige boekingen, bijvoorbeeld die op basis van een promotioneel of speciaal tarief, kunnen niet worden gewijzigd. Voor sommige boekingen kan een exploitant wijzigingskosten rekenen, plus het eventuele verschil tussen het geboekte en het nieuwe tarief. U moet op het moment van boeken in de voorwaarden van de exploitant controleren en bij DFL navragen of u een boeking kunt wijzigen.

Voor alle wijzigingen die u aanbrengt, krijgt u de volgende administratiekosten van DFL/DF Ireland in rekening gebracht, plus de kosten die de vervoerder eventueel rekent.

De wijzigingskosten van DFL/DF Ireland hangen ervan af of u de wijzigingen online of offline doorvoert (zie artikel 9 voor de definities hiervan):

  • Voor wijzigingen die u online doorvoert: £ 10 / € 12 per boeking (in overeenstemming met de valuta waarin u hebt geboekt).
  • Voor wijzigingen die u offline doorvoert:
    • Als de totale boekingskosten minder dan £ 100/€ 100 bedragen (afhankelijk van de valuta waarin u hebt geboekt): £10/€12
    • Als de totale boekingskosten meer dan £ 100/€ 100 bedragen (afhankelijk van de valuta waarin u hebt geboekt): £20/€25.

11. Inchecken

De uiterste inchecktijden zijn de tijden die tijdens het boeken zijn aangegeven. Deze tijden staan ook in de boekingsbevestiging vermeld. Als een klant op de uiterste inchecktijd niet klaar is om aan boord van de trein of ferry te gaan, wordt instappen niet gegarandeerd omdat er mogelijk wachtlijsten zijn geaccepteerd. Van klanten die speciale behoeften hebben of toestemming hebben gekregen van DFL om dieren of gevaarlijke goederen te vervoeren, wordt in het algemeen verwacht dat ze eerder inchecken zoals aangegeven in de boekingsbevestiging.

De exploitant beslist als enige of passagiers, hun voertuig of bagage aan boord mogen. Klanten moeten steeds over alle vereiste documenten beschikken voor toelating tot alle landen die zij willen bezoeken en voor terugkeer naar het land van vertrek.

Het is uw verantwoordelijkheid om bij elke klant ervoor te zorgen dat de naam op het ticket overeenkomt met de naam in het paspoort. Zo niet, dan kan de klant mogelijk niet reizen en is een eventuele reisverzekering mogelijk niet geldig. Indien de naam van de klant tussen de boekingsdatum en de reisdatum verandert (bijvoorbeeld na een huwelijk), moet u DFL hiervan op de hoogte stellen via help.directferries.com.

12. Uw verantwoordelijkheid

U bent tegenover DFL, DF Ireland en de exploitant verplicht om ervoor te zorgen dat u volledig voldoet aan deze boekingsvoorwaarden, de voorwaarden van de exploitant en eventuele aanvullende vereisten die door de wet of exploitant worden gesteld. Verder moet u ervoor zorgen dat u juiste en volledige informatie verstrekt met betrekking tot uw boeking, inclusief over het voertuig en de passagiers.

13. Dwingend recht

Op uw boeking zijn alle dwingende wetten en verdragen van toepassing die gelden voor de geboekte ferry of trein. Hierbij wijzen we u specifiek op het Verdrag van Athene betreffende het vervoer van passagiers en hun bagage over zee van 1974, waarin verplichtingen worden opgelegd aan vervoerders maar ook beperkingen worden gesteld aan hun aansprakelijkheid. Het Verdrag van Athene is niet van toepassing op treinreizen, aangezien deze niet worden uitgevoerd door een vervoerder van passagiers over zee.

14. Gebeurtenissen buiten de redelijke controle van de partijen

Indien een door u geboekte reis ernstig gehinderd wordt door een onvoorziene gebeurtenis die buiten de invloed van de exploitant of ons ligt en die de exploitant of wij met alle gepaste zorg niet kunnen voorkomen, geldt het volgende:

  • De wet (waaronder Europese wetgeving inzake schadevergoeding bij vertraging of annulering) kent u bepaalde rechten toe;
  • Afhankelijk van uw wettelijke rechten wordt gekeken wat de voorwaarden van de exploitant bepalen, onder meer of u in zulke omstandigheden aanspraak hebt op terugbetaling van uw ferryticket;
  • Als u op grond van de voorwaarden van de exploitant recht hebt op terugbetaling, maken we de terugbetaling die we van de exploitant krijgen aan u over zodra we die hebben ontvangen;
  • Als de exploitant op grond van zijn voorwaarden u een voucher mag aanbieden in plaats van een terugbetaling in contanten, verstrekken we aan u een voucher die in waarde gelijk is aan de door de exploitant verstrekte voucher (voor zover u de voucher niet direct van de exploitant ontvangt);
  • U hebt geen recht op terugbetaling van de boekingskosten die u bij het boeken aan ons hebt betaald of de kosten die u bij het boeken voor de optie Annuleren hebt betaald als u deze optie hebt geselecteerd.

Onvoorziene gebeurtenissen omvatten, maar zijn niet beperkt tot, oorlog, overheidsmaatregelen die reizen naar het land in kwestie verhinderen of beperken, falen of faillissement van de operator, andere ernstige problemen zoals terrorisme, aanzienlijke risico's voor de volksgezondheid zoals het uitbreken van een ernstige ziekte op de bestemming, pandemieën of epidemieën, of natuurrampen zoals orkanen, aardbevingen of ongunstige weersomstandigheden die het onmogelijk maken veilig naar de overeengekomen bestemming te reizen.

15. Aansprakelijkheid van DFL en DF Ireland

Noch DFL, noch DF Ireland is verantwoordelijk voor de geleverde ferry- of treindiensten. Tot de verantwoordelijkheid van DFL behoort:

  • de levering van de diensten; en
  • de juistheid van de door DFL verstrekte informatie.

DFL en DF Ireland zijn niet verantwoordelijk voor informatie die niet door DFL of DF Ireland is gepubliceerd, met inbegrip van informatie die wordt gepubliceerd op de website van een exploitant en incorrecte informatie die een exploitant aan DFL of DF Ireland verstrekt.

Het contract voor de uitvoering van de reis is tussen u en de exploitant. Hierop zijn de voorwaarden van de exploitant van toepassing. Dit betekent dat DFL en DF Ireland op geen enkele manier verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van de reis. DFL en DF Ireland zijn niet aansprakelijk wanneer u op welke wijze dan ook schade of verlies lijdt door het niet of niet naar behoren uitvoeren van de reis door de exploitant, ook niet wanneer dit het gevolg is van het insolvent worden van de exploitant of het anderszins staken van de bedrijfsactiviteiten door de exploitant. In zulke gevallen zijn DFL en DF Ireland niet verplicht restitutie aan u te verlenen. Als bescherming tegen dit risico raadt DFL u aan een reisverzekering af te sluiten die dekking biedt voor niet-nakoming door een eindleverancier. Lees de polis van de reisverzekering die u aanschaft zorgvuldig, zodat u precies weet welke risico's uw polis dekt.

Neem in geval van vragen of twijfels over uw geboekte reis rechtstreeks contact op met de exploitant van de reis.

16. Beperking van aansprakelijkheid

Voor (i) schade als gevolg van fraude of bedrieglijke voorstelling van zaken door ons, (ii) schade voortvloeiend uit fataal of persoonlijk letsel veroorzaakt door onze nalatigheid of (iii) enige andere schade waarvoor de geldende wetgeving uitsluiting of beperking niet toestaat, beperken DFL en DF Ireland hun aansprakelijkheid niet. In alle andere opzichten zijn DFL en DF Ireland uitsluitend aansprakelijk voor schade die rechtstreeks voortvloeit uit: (a) schending van een wettelijke zorgplicht door ons dan wel (b) schending van deze boekingsvoorwaarden door ons, waarbij de gezamenlijke aansprakelijkheid van DFL en DF Ireland steeds beperkt is tot tweemaal het door u betaalde bedrag voor de boeking met betrekking tot de relevante klant.

Aanspraken op schadevergoeding tegen DFL of DF Ireland worden beperkt of uitgesloten voor zover het te leveren arrangement onderworpen is aan internationale verdragen of andere wettelijke voorschriften die strekken tot uitsluiting of beperking van aansprakelijkheid. Aansprakelijkheid voor vervoer over zee wordt geregeld door de van toepassing zijnde bepalingen in internationale verdragen, waaronder het Verdrag van Athene. Dit Verdrag omvat een beperking van de aansprakelijkheid van de exploitant voor scheepvaartincidenten en voor schuld of nalatigheid.

17. Klachten

Klachten over de service moeten zo snel mogelijk, en elk geval binnen 14 dagen na het einde van uw boeking, worden gemeld aan DFL. Dit kan per post of door te e-mailen naar complaints@directferries.com.

U kunt ook gebruikmaken van het Online Dispute Resolution-platform (ODR-platform) van de Europese Commissie op http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Het ODR-platform is een manier om uw klacht te registreren bij DFL. Op dit platform wordt niet bepaald hoe uw klacht moet worden opgelost.

Als u een klacht wilt indienen over een voorval tijdens uw reis, neemt u voor een oplossing direct contact op met de exploitant via de op de site vermelde gegevens.

18. Algemeen

Deze boekingsvoorwaarden worden beheerst door het recht van Engeland en Wales. U gaat ermee akkoord dat de Engelse rechter bevoegd is om kennis te nemen van en uitspraak te doen over alle geschillen over de uitleg van deze voorwaarden. Als u echter in Schotland of Noord-Ierland woont, mag u ook voor het recht en de rechtbanken daar kiezen.

Indien een bepaling van deze boekingsvoorwaarden geheel of gedeeltelijk ongeldig, onwettig of onuitvoerbaar wordt verklaard door een rechtbank of een andere bevoegde instantie in een rechtsgebied, wordt deze bepaling of het betreffende deel daarvan, voor zover noodzakelijk, niet geacht deel uit te maken van deze overeenkomst met u en blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.

© Direct Ferries Limited, 2-3 Three Rivers Business Centre, Felixstowe Road, Ipswich, Suffolk IP10 0BF, United Kingdom. Bedrijfsregistratienummer: 03865405

© Direct Ferries (RoI) Limited, Work Hub, 77 Camden Street, Dublin D02 XE80, Ireland. Bedrijfsregistratienummer: 721008

Laten we contact houden

Ontvang exclusieve aanbiedingen in je mailbox
Nieuw design, maar nog steeds Direct Ferries!