Direct Ferries Limited vindt respect voor en bescherming van uw privacy belangrijk en spant zich in om te voldoen aan de wetgeving op het gebied van gegevensbescherming en -privacy. Dit privacybeleid is van toepassing op elke persoon (u of uw) die interactie met ons heeft om onze services te gebruiken of daar vragen over te stellen. Dit privacybeleid beschrijft hoe we informatie over u (persoonlijke informatie) verzamelen, gebruiken, opslaan, delen en beschermen.
Ook wordt hierin uitgelegd welke rechten u hebt met betrekking tot uw persoonlijke informatie en hoe u met ons of de betreffende toezichthouder contact kunt opnemen als u een klacht hebt. We willen ervoor zorgen dat u weloverwogen beslissingen kunt nemen en vragen daarom een paar minuten van uw tijd om de volgende tekst te lezen over hoe we uw persoonlijke informatie mogelijk gebruiken.
Direct Ferries Limited (Direct Ferries, we/wij, onze of ons) is een besloten vennootschap volgens de wetten van England en Wales, geregistreerd onder het bedrijfsnummer 03865405 en gevestigd te Units 2 & 3, Three Rivers Business Centre, Felixstowe Road, Foxhall, Ipswich, England, IP10 0BF. Wij zijn een online verzamelsite die vergelijkings- en boekingsdiensten voor ferry’s biedt. Met het oog op gegevensbescherming treden wij op als de verantwoordelijke, de organisatie die verantwoordelijk is voor uw privacy. We zijn bij het ICO geregistreerd onder nummer ZA173923.
U moet dit privacybeleid lezen in samenhang met ons cookiebeleid, de gebruiksvoorwaarden voor websites en/of apps van Direct Ferries en de voorwaarden die eventueel afzonderlijk worden verstrekt als u ferrytickets of andere producten en services boekt.
Welke soorten persoonlijke informatie verzamelen we over u?
We verzamelen informatie wanneer:
Meer specifiek geldt dat we:
We verzamelen de onderstaande categorieën persoonlijke informatie. Welke informatie precies nodig is, verschilt afhankelijk van de eisen van de ferrymaatschappij.
Persoonlijke informatie over andere mensen
Als u persoonlijke informatie over een andere persoon (zoals een familielid, reisgenoot en/of kind) aan ons doorgeeft, moet u ervoor zorgen dat u toestemming van die persoon (of toestemming van de betreffende persoon met ouderlijke bevoegdheid) hebt om die informatie te verstrekken voor de doeleinden die in dit privacybeleid worden uiteengezet. Ook is het uw verantwoordelijkheid om deze persoon op de hoogte te brengen van dit beleid.
Categorieën van bijzondere persoonsgegevens
Sommige persoonlijke informatie die u aan ons doorgeeft, zoals medische gegevens (bijv. beperkingen in mobiliteit) (medische gegevens), kan worden beschouwd als bijzondere persoonsgegevens. Hiervoor gelden extra beschermingsmaatregelen op grond van de gegevensbeschermingswetten. In het algemeen proberen we de situaties waarin zulke gegevens worden verzameld te beperken.
We verwerken bijzondere persoonsgegevens voor de doeleinden die hierna staan beschreven in de tabel van Bijlage 1. Hierin staat ook de rechtsgrond waarop we de verwerking voor elk doel baseren.
Kinderen
Onze website, app en services zijn niet voor kinderen bedoeld. We verzamelen niet bewust gegevens van kinderen, behalve wanneer u als onderdeel van uw boeking informatie over een of meer kinderen indient.
Waar gebruiken we uw persoonlijke informatie voor?
Bijlage 1 aan het einde van dit privacybeleid bevat een tabel met een overzicht van de categorieën persoonlijke informatie die we over u verzamelen (zoals hierboven gedefinieerd) en de manier waarop we die informatie gebruiken. In de tabel staan ook de rechtsgronden waarop we de verwerking van de persoonlijke informatie baseren.
Wanneer sturen we u marketing?
We kunnen u via e-mail, sms of push-meldingen in de app marketingberichten sturen om u te informeren over de nieuwste en beste aanbiedingen, de nieuwste services en gepubliceerde ferrydienstregelingen, en om u te helpen prijzen van ferrytickets te vinden.
U krijgt deze marketingberichten van ons als u hebt aangegeven dat u zulke berichten wilt krijgen of als u een bestaande klant bent en zich niet hebt afgemeld voor marketing.
U kunt marketingberichten van ons op elk moment stopzetten door het volgende te doen:
Als u een van de bovenstaande stappen neemt, zullen we uw accountgegevens bijwerken zodat u geen marketingberichten meer krijgt.
We werken uw gegevens zo snel mogelijk bij, maar het kan tot 2 werkdagen duren voordat de wijzigingen van kracht worden.
Als u zich afmeldt voor marketingberichten, krijgt u nog steeds serviceberichten (zoals bevestigingen van en updates over boekingen).
Op interesses gebaseerde advertenties
We maken ook gebruik van op interesses gebaseerde advertenties en schakelen externe advertentiebedrijven in om u gerichte advertenties te tonen die zijn gebaseerd op uw online surfgedrag en interesses. Voor dit doel kunnen wij of onze advertentiepartners de volgende informatie verzamelen: uw contactgegevens, informatie over hoe u de website of app gebruikt of er verbinding mee maakt en andere typen websites, sociale media, content of advertenties die u (of anderen die uw apparaat gebruiken) bezoekt, bekijkt of verbindt met onze website. Zo kunnen wij of onze advertentiepartners advertenties weergeven of afspelen op onze website en andere websites, apps, services of apparaten die u gebruikt.
Meer informatie over op interesses gebaseerde advertenties, hoe u zich voor sommige van deze advertenties kunt afmelden en hoe u sommige advertentiecookies van derden kunt beperken, vindt u onder meer op:
Wanneer delen we uw informatie met anderen?
Soms moeten we uw persoonlijke informatie delen met de volgende categorieën ontvangers:
Aanbieders van reisdiensten: hieronder vallen ferrymaatschappijen, organisaties die tickets aanbieden, aanbieders van verzekeringen en distributeurs van andere services en producten die u via Direct Ferries koopt.
Onze serviceproviders: we kunnen uw persoonlijke informatie delen met externe leveranciers en andere serviceproviders die voor of namens ons diensten leveren, zoals marketing, koeriersdiensten, webhosting, fraudecontrole en/of -preventie, online advertenties en analysediensten.
Professionele adviseurs: we kunnen uw persoonlijke informatie voor zover nodig (bijvoorbeeld om verweer te voeren tegen juridische claims) delen met onze advocaten, accountants, verzekeraars en andere professionele adviseurs.
Kopers en derden die betrokken zijn bij een zakelijke transactie: uw persoonlijke informatie kan worden doorgegeven aan derden (waaronder een nieuwe eigenaar) in verband met een zakelijke of bedrijfstransactie, zoals een fusie, verkoop van activa of aandelen, reorganisatie, financiering, verandering in de zeggenschap of acquisitie van (een deel van) ons bedrijf.
Wetshandhavingsdiensten, toezichthouders, overheidsinstanties en andere relevante autoriteiten: het is mogelijk dat we uw persoonlijke informatie moeten delen met derden (waaronder havenautoriteiten, douanediensten en paspoortdiensten) omdat de wet dat vereist, zodat we uw boeking kunnen uitvoeren of omdat we redelijkerwijs van mening zijn dat deze handeling noodzakelijk is om (i) de wet na te leven en te voldoen aan redelijke verzoeken van de wetshandhavingsdiensten, (ii) illegale activiteiten en schendingen van overeenkomsten op te sporen en te onderzoeken en/of (iii) rechten, eigendommen of de persoonlijke veiligheid van Direct Ferries, zijn gebruikers of anderen uit te oefenen of te beschermen zoals wettelijk vereist.
Andere bedrijven van de Direct Ferries-groep: we kunnen uw persoonlijke informatie doorgeven aan bedrijven van de Direct Ferries-groepen wanneer ze namens ons services leveren of als doorgifte om andere redenen noodzakelijk is volgens de doeleinden zoals beschreven in bijlage 1.
Betalingsverwerkers: we kunnen uw betalingsgegevens delen met creditcardbedrijven om uw creditcardgegevens te valideren en de betaling af te handelen wanneer u een product of service koopt.
Hoe we cookies gebruiken
We kunnen cookies en vergelijkbare technologieën gebruiken om u te onderscheiden van andere gebruikers van onze site en app. Raadpleeg hier ons cookiebeleid voor meer informatie over cookies en de redenen waarom we deze gebruiken.
Uw rechten met betrekking tot uw persoonlijke informatie
Recht om uw gegevens in te zien en over te dragen
U hebt recht op een kopie van de persoonlijke informatie die wij eventueel over u bewaren. Onder bepaalde omstandigheden kunt u een kopie van de aan ons verstrekte persoonlijke informatie krijgen in een gestructureerde, veelgebruikte en machineleesbare indeling die hergebruik ondersteunt. Ook kunt u een verzoek doen om uw persoonsgegevens over te dragen aan een ander bedrijf. We mogen u vragen om geschikt bewijs van uw identiteit aan te leveren voordat we aan de slag gaan met uw verzoek. Zodra uw identiteit is geverifieerd, zullen we zo snel mogelijk, en in elk geval binnen de termijnen in de toepasselijke gegevensbeschermingswetten, een reactie geven.
Als u een online account hebt, kunt u op elk gewenst moment inloggen op uw account om de persoonlijke informatie te bekijken die daarin is opgeslagen.
Recht om gegevens te laten bijwerken en aanpassen
Als de persoonlijke informatie die we over u bewaren fouten bevat, hebt u het recht om die informatie te laten corrigeren of onvolledige informatie te laten aanvullen.
Recht op beperking
Onder bepaalde omstandigheden kunt u de doelen waarvoor we uw persoonlijke informatie verwerken door ons laten beperken wanneer verdere verwerking van de persoonlijke informatie op die manier niet gerechtvaardigd is, bijvoorbeeld wanneer u de juistheid van de persoonlijke informatie betwist.
Recht om een klacht in te dienen
Als u op welk moment dan ook denkt dat we uw gegevens verkeerd hebben behandeld of uw rechten op grond van de gegevensbeschermingswetten hebben geschonden, kunt u contact opnemen met onze klantenservice of een klacht indienen bij de toezichthoudende autoriteit voor gegevensbescherming in het land waar u woont of waar de vermeende schending heeft plaatsgevonden. Een lijst van alle toezichthoudende autoriteiten in de EU vindt u op https://edpb.europa.eu/about-edpb/about-edpb/members_nl. In het Verenigd Koninkrijk is het Information Commissioner’s Office de betreffende toezichthoudende autoriteit. Kijk voor de gegevens op www.ico.org.uk.
Recht om gegevens te laten wissen
Onder sommige omstandigheden kunt u uw persoonlijke informatie laten wissen als deze niet meer nodig is om een transactie te verwerken of als we geen wettelijke plicht hebben om de informatie te bewaren. In het geval dat uw persoonlijke informatie niet meer nodig is, zal een verzoek om de informatie te wissen zo spoedig mogelijk, en in elk geval binnen de termijnen in de toepasselijke gegevensbeschermingswetten, worden uitgevoerd.
Recht om bezwaar te maken en toestemming in te trekken
Onder bepaalde omstandigheden kunt u bezwaar maken tegen verwerkingen die wij uitvoeren op basis van gerechtvaardigde belangen. Als u toestemming hebt gegeven om uw persoonlijke informatie te verwerken, hebt u het recht om die toestemming op elk moment weer in te trekken (dit heeft geen gevolgen voor de rechtmatigheid van verwerkingen die wij voorafgaand daaraan hebben uitgevoerd).
Hoe u uw rechten kunt gebruiken
U kunt op elk moment contact met ons opnemen om een of meer van de voorgaande rechten uit te oefenen in verband met persoonlijke informatie die we over u bewaren. U vindt onze contactgegevens aan het einde van dit privacybeleid.
Vermeld uw naam en adres, en ook uw boekingsreferentie en/of accountnummer. Als u een verzoek indient om uw persoonlijke informatie in te zien, is het voor ons behulpzaam als u daarbij kort vertelt van welke informatie u een kopie wilt (zo kunnen we uw gegevens makkelijker vinden).
We zullen alle redelijke stappen nemen om uw identiteit te bevestigen voordat we aan u doorgeven welke persoonlijke informatie we eventueel over u hebben.
Internationale doorgifte van uw persoonlijke informatie
Al onze klantgegevens worden opgeslagen op servers in de EU. Om onze overeenkomst met u uit te voeren, moeten we in sommige gevallen mogelijk een deel van uw persoonsgegevens delen met ferrypartners, groepsmaatschappijen of andere serviceproviders buiten het Verenigd Koninkrijk (VK) en/of de Europese Economische Ruimte (EER).
Soms kan dit betekenen dat uw persoonlijke informatie wordt doorgegeven naar een land dat niet is erkend als een land waar persoonsgegevens een voldoende niveau van bescherming krijgen. Als hier sprake van is, vinden internationale doorgiftes van uw persoonlijke informatie plaats op basis van passende beschermingsmaatregelen, waaronder de overeenkomst voor internationale gegevensoverdrachten zoals vastgesteld door de Britse regering of de modelcontractbepalingen zoals vastgesteld door de Europese Commissie.
We besteden een deel van onze klantenservice uit aan een aanbieder van callcenterdiensten die medewerkers in Zuid-Afrika heeft. Deze medewerkers hebben externe toegang tot persoonsgegevens (die zijn opgeslagen in het VK/de EER). In dit geval gebruiken we modelcontractbepalingen die zijn goedgekeurd door de EU en het VK, hebben we passende risicobeoordelingen uitgevoerd en hanteren we passende contractuele maatregelen om ervoor te zorgen dat deze gegevenstoegang van buiten het VK en de EER beveiligd is en tot een minimum wordt beperkt.
Als u meer wilt weten over de maatregelen die we toepassen, kunt u contact opnemen via de gegevens die aan het einde van dit privacybeleid staan vermeld.
Behoud en anonimisering van persoonsgegevens
We bewaren uw persoonlijke informatie zo lang als nodig is om aan onze gerechtvaardigde zakelijke belangen, wettelijke plichten en/of regelgevingseisen te voldoen. Daarna zullen we uw persoonlijke informatie verwijderen of anonimiseren, zodat de identiteit van de persoon niet meer daaruit kan worden afgeleid.
Bij het vaststellen van een passende bewaartermijn voor persoonlijke informatie, houden we rekening met de hoeveelheid, aard en gevoeligheid van de informatie, het potentiële risico op schade door onbevoegde toegang of bekendmaking van uw persoonlijke informatie, de doeleinden waarvoor we uw persoonlijke informatie verwerken en of we die doeleinden op een andere manier kunnen bereiken, en met de toepasselijke juridische, regelgevende, belastingkundige, boekhoudkundige en overige vereisten.
Informatiebeveiliging
Direct Ferries beseft dat klanten steeds meer aandacht hebben voor de manier waarop bedrijven persoonlijke informatie beschermen tegen verkeerd gebruik en misbruik, en voor privacy in het algemeen. Wij hanteren technische en organisatorische maatregelen, waaronder versleuteling, om uw persoonlijke informatie te beschermen tegen onbedoelde of onwettige vernietiging, verlies, wijziging of beschadiging. Alle persoonlijke informatie die we verzamelen, wordt opgeslagen op onze beveiligde servers. We evalueren en verbeteren onze technische, fysieke en beheerprocedures en voorschriften op doorlopende basis om onbevoegde toegang tot, onbedoeld verlies en/of vernietiging van uw persoonlijke informatie te voorkomen. Zo gebruiken we onder meer de in de branche gangbare Secure Sockets Layer-technologie (SSL) om gevoelige informatie te versleutelen, zoals creditcardgegevens en andere financiële informatie.
Wijziging van dit beleid
Soms moeten we deze pagina en ons privacybeleid aanpassen naar aanleiding van wijzigingen in de manier waarop we uw gegevens verwerken of als reactie op wijzigingen in de toepasselijke gegevensbeschermings- en privacywetten. In geval van belangrijke wijzigingen aan dit privacybeleid zullen we de datum ‘Laatst gewijzigd’ aan het einde van dit privacybeleid updaten. Wijzigingen aan dit privacybeleid gaan in op het moment dat ze op deze pagina worden gepubliceerd.
Belangrijke wijzigingen zullen we duidelijk communiceren via de website of een ander communicatiekanaal, bijvoorbeeld e-mail.
Links naar sites van derden
Op onze website staan soms links naar externe websites, waaronder van andere maatschappijen en partners. Als u een link naar een van deze websites volgt, moet u in gedachten houden dat deze websites een eigen privacybeleid hebben en dat we geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid aanvaarden voor hun beleid. Neem het afzonderlijke privacybeleid van deze websites door voordat u daarop informatie indient.
Hulp met privacyvragen
Voor vragen over dit privacybeleid of de gegevensbeschermingsprocedures van Direct Ferries, of om uw rechten te gebruiken, kunt u schrijven naar: Web department, Direct Ferries Ltd, 2-3 Three Rivers Business Centre, Felixstowe Road, Ipswich, Suffolk IP10 0BF, United Kingdom. Of stuur een e-mail naar dpo@directferries.com.
Als u zich in de EU bevindt en de rechten wilt uitoefenen die de Europese Algemene verordening gegevensbescherming aan u toekent, of als u vragen hebt over uw rechten of algemene privacykwesties, kunt u onze vertegenwoordiger e-mailen op eurep@directferries.com of schrijven naar: The DPO Centre Europe Ltd, Alexandra House, 3 Ballsbridge Park, Dublin, D04C 7H2.
Laatst gewijzigd: 29.01.2025
BIJLAGE 1: WELKE PERSOONLIJKE INFORMATIE WE VERZAMELEN EN HOE WE DIE GEBRUIKEN