La Superba
Verzorgd door Grandi Navi Veloci
La Superba
Verzorgd door Grandi Navi Veloci
Verzorgd door Grandi Navi Veloci op de route Genua Tunis & Palermo Genua
Zusterschip van La Suprema, La Superba heeft een capaciteit van tot 2920 passagiers, 984 voertuigen en beschikt over 608 hutten. Faciliteiten omvatten speelautomaten, speelkamer, een à la carte restaurant, zelfbedieningsrestaurant, pizzeria, kinderspeelkamer, winkelcentrum en een snackbar.
Let op: Hoewel we alles hebben gedaan om het maken van onze La Superba gids zo nauwkeurig en duidelijk mogelijk te maken, kunnen Faciliteiten aan boord, diensten en entertainment variëren, afhankelijk van de vertrekdatum en tijd van het jaar en kunnen zonder voorafgaande waarschuwing of kennisgeving door veerbootmaatschappijen worden gewijzigd en/of beëindigd
out of 5
Dit schip werd aanbevolen door 72% van onze klanten
"reisdatum weiziging "
Bij het tijdig wijzigen van een terugreis (14dagen voor vertrek) krijg je geen reactie meer waardoor je verplicht bent een nieuw ticket te boeken. Direct ferries stuurt enkel een automatisch antwoord dat uw vraag in behandeling is. Direct boeken bij GNV daarentegen is geen probleem
"Palermo"
Fantastische hut maar de rest viel wat tegen. Vooraf maaltijden boeken lijkt me niet verstandig omdat het maar beperkt is en bovendien erg onduidelijk wat je er voor krijgt . Je moet dan fors bijbetalen. Ook het dinner is voor ons op een vreemd moment. Ben je ‘s avonds pas om ca 22.30 in je hut blijkt de volgende dag dat er toen het dinner was en niet tegen de avond de volgende reisdag. Dus niet maaltijden boeken . Ook mogen zaken wel wat vaker in het Engels aan gegeven worden. Niet iedereen kent Italiaans. Tenslotte waren er half september veel dingen op de boot dicht.
"Nice passage but some troubles with embarcation "
Embarcation in Genova was lengthy and port was difficult to reach due to many road works and poor signposting. GNV could possibly do something to it. The passage itself was OK. Good accomodation and clean bathroom. Self service restaurant food was of poor - non Italian - quality.
"Genua - Palermo"
Grote hut netjes schoon heerlijk geslapen prima ontbijt. Echter lunch wat karig moet bij betalen voor toetje drinken etc voor ons geen etenswaren meer! Tip te vroeg aankomen heeft geen zin " last in first out! Voor herhaling vatbaar!
"Differenziate"
Mijn ervaring met de ferry op Ee Superba van Palermo naar Genua: De info wat betreft locatie van inchecken en boarden is onduidelijk. Ook het logistieke proces van aan boord gaan en een ontschepen verloopt chaotisch. Aan boord heb ik de faciliteiten, het comfort en de klant vriendelijkheid van stad en personeel uiterst positief ervaren. Ik zal bij een volgende reis zeker weer met VNG reizen.
"Frans Troost"
Het aangeven van de plek waar de ferry vertrekt in Genua is zeer slecht aanvvegeven. De hut was zeer goed en een prima uitzicht en goed bed. Het personeel verdiend een opleiding in omgangsvormen. Vriendelijkheid en hulpvaardigheid kost niets, wij hadden het gevoel of dat het niet gratis was. Het opleveren van de hut ging met een gebaar en toon die ik in mijn leven nog niet gebruikt heb. Wij hadden maaltijd en ontbijt vouchers en met een snauw werd its uitgelegd. Ook niet dat het buffet om 2 uur ging sluiten en wij niet meer konden eten. Kortom erg tegengevallen of gewoon slecht. Wij hebben ook andere ervaringen
"Huisdier"
De reis geboekt met huisdiervriendelijke hut. Vooraf gebeld of de hond aan boord mocht lopen. Dit was geen probleem de hond mocht overal komen behalve restaurant. Dit is dus niet zo, er zijn 2 plaatsjes buiten waar je met de hond mag komen een ijzeren dekmet verder niets. uiteindelijk met 1 uur vertraging en alle wachttijden voor en achteraf 24 uur vastgezeten. Dit schrijf ik omdat er toch veel mensen met de hond reizen, bij ons 8 honden, en deze informatie krijg je dus niet vóóraf anders was ik liever met de auto teruggereden. De hutten zijn ook vies, neem slippers mee om te douchen.
"Ferrie"
Niet tevreden. Door een wijziging in de boeking hebben jullie diensten mijn terug reis geannuleerd en diende ik een nieuw ticket aan te kopen om uit palermo te kunnen vertrekken op 8 maart!!!!! We zouden ook graag deze centen terug krijgen!
"no service at all of Direct Ferries when we had to change the reservation"
When we wanted to change the date of the return ticket we sent a email to the senders address (Directferries) of the ticket and directferries in the Netherlands. After 3 days no one had answered. Then we callled the phone number of Directferries mentioned on the ticket. They kept us waiting with classic music for 30 minutes after answering computer questions. I did this twice without any result. So totally one hour phone costs from abroad! Then we called the GNV to change our reservation; within 1 minute everything was arranged. We had to pay € 172 extra for this change of date. So never never again booking via DirectFerries!!!
"goed alternatief voor de wagen"
Goed alternatief om 1400 km langs Italiaanse te vermijden.Verblijf cabines verzorgd.Wel wat verwarrende catering bij eerste trip. Volgende maal neem ik geen all in meer.
"Overtocht"
De tocht is goed verlopen, we hadden een ruime hut die netjes was. We hadden ook voor de reis werd gemaakt bericht gehad dat we niet om 21.00 uur naar om 23.00 uur zouden vertrekken. Voordat als aan boord was,was het 00.30 uur voor we vertrokken. Maar zijn toch op tijd aangekomen in Palermo. We hadden wel 2 bonnen voor het ontbijt en diner van 30 euro per stuk en kregen wat we later opmerkten dat we er maar 1 hebben gekregen. Helaas waren we toen al van boord. Dus volgende keer goed opletten. Het ontbijt wilde wij om 09.30 uur gaan nuttigen maar toen was er bijna niets meer. Wel in de bar is er nog iets te krijgen. Al met al een goede reis. Nog een tip voor N.G.V. zou het iets zijn om de omroep berichten die iedere keer worden gedaan voor de reizigers met een bandje kunnen worden afgespeeld met goed engels. Ze proberen het wel maar het is onduidelijk en ze praten te snel zodat er niets van te verstaan is.
"Last van rokende mensen in d openbare ruimten binnen."
Hinder van rokende mensen in de openbare ruimten binnen; dit zou niet mogen! Kamers worden minimaal schoongemaakt. Langs randen en in hoekjes veel veel viezigheid.
"Aanbeveling😊"
De bootreis is een aanrader voor uw reis naar Sicilie. Het vaart rustig terwijl je slaapt in je hut. Wij kochten het maaltijdenpakket. Vertrek uit Genua was laat en wij gingen direct naar de hut. Wij gingen ervan uit dat we de andere dag ontbijt, lunch en avondeten zouden krijgen. Nee: diner is direct na vertrek dus heel laat. Dit stond niet op voucher. Maaltijd La Superba matig en maaltijd excelsior goed.
"GNV LaSuperba van Genua naar Palermo"
12 mei was de boot geboekt voor 20.00 uur.Enkele weken voor aanvang werd de tijd gewijzigd naar 23.00 uur zonder opgave van redenen. Toen wij in Genua kwamen om de tickets op te halen bleek er nogmaals een wijziging en wel naar 2.30uur. Dit was s'middags blijkbaar met een sms doorgegeven. Een aantal reizigers wist niet eens dat de boot niet om 20.00 uur vertrok. Aan boord geen mededeling of excuses voor het ongemak. Later begrepen we dat er een staking was geweest ???? Je begrijpt dat iedereen moeite moest doen om zijn/haar aankomst in de accomodaties te wijzigen. Natuurlijk kan de tijd wijzigen maar communiceer dat dan goed naar iedereen.
"Zowel positieve als negatieve kanten"
Positief: - Fijn om een hut te hebben waar onze hond bij kon. - Hut is ruim. - Badkamer voldoet - Hond kan uitgelaten worden op een speciaal dek. Goed dat deze voorziening er is. Het wordt goed schoongehouden. Onze hond wilde er niet zijn behoefte doen. - Prettig om de gehele dag de beschilling te hebben over de hut. - In de bar lekkere cappucino. Negatief: - Het was onduidelijk hoe het precies werkte met het omzetten van de reservering in de echte tickets. Het loket was lastig te vinden. En ook hoe daarna bij het schip te komen. We zijn geholpen door een goed geïnformeerde verslaafde die we wat geld hebben gegeven. - Wij moesten achterwaarts het schip op. Dit was minstens 50 meter tegen een helling omhoog. Met ongeduldige assistentie. Dit was behoorlijk stressvol. We waren erg blij dat wij geen caravan hadden, zoals andere mensen die ook achteruit het schip op moesten. - Eten was voldoende maar matige kwaliteit. - Informatie over uitchecken, maaltijden, tijdstippen, etc. ontbrak.
"Alles goed behalve catering"
Het kan aan ons liggen maar het maaltijdenpakket is niet goed. Viel ons behoorlijk tegen. Geen buffet maar exact omschreven wat je mag en al het andere kun je tegen extra betaling nemen. Over her algemeen is warme maaltijd niet warm, erg afgemeten en geen keus.
"Safe journey "
Beautiful ship and perfect accomodation. The cabin was clean and the bed and bathroom were in perfect shape. The reservation for meals was a mistake. Dinner was meant for the evening of arrival but with poor choice and nearly cold. At breakfast nearly all food was finished. Only lunch was reasonable.
"Prettige reis."
Het is relaxt terugreizen als je je met de ferry gaat. Goede accommodatie en alles stipt op tijd. Het zou handig zijn als je vooraf een flyer kreeg met de regels aan boord. Dat moet je zelf maar uitvogelen. Als je een maaltijdvoucher hebt is die geldig als je om 23.00 uur aan board gaat. Dat is handig als je dat weet voor je vertrekt. Nu hoorden wij het toevallig en hadden al gegeten voor we aan board gingen.
"Naar Sicilie. "
Hut was niet schoon. Wand en deur waren smerig.
"Overzet Genua - Palermo met Grandi Navi Veloci aan boord de La Superba "
De plaats vinden voor de tickets en de inscheping in Genua was een zeer zware opdracht. Geen weg-aanduidingen, (de gps bracht ons gelukkig wel in de omgeving) en een chaotisch verkeer zorgde ervoor dat we meer dan 3 kwartier hebben rondgereden om uiteindelijk toch op de juiste plaats te geraken. Daar aangekomen mochten we pas 4 uur op voorhand doorrijden en was er geen enkele parkeerplaats voorzien! Dus terug in het verkeer beland en weer maar wat rondrijden want geen parking te vinden om wat te wachten. Bij de ticketing was de taal ook al een barriere (deze mensen spraken enkel italiaans en verstaan maar een klein beetje engels). In Palermo was het wel wat beter maar niet veel (enkel was er wel BETALENDE parking € 2/h aan de ingang voorzien). Op de boot hadden we telkens een "diervriendelijke" cabine. In het opgaan waren er geen dekens voorzien (maar wel een zeer geapprecieerd cadeau voor onze hond) en hebben we dus wat kou geleden. De boot zelf is ook héél diervriendelijk: het achterdek is volledig voor de dieren, fijn! Het eten (geen uitleg op de boot gekregen waardoor er één maaltijd verloren ging) was gewoon om de honger te stillen en zeer duur. niet echt aan te raden. De kennels zou ik ook niet aanraden.
"My feedback"
Hallo Helemaal niet tevreden met de trip!! Echt vuil cabine stank overal douche vol met schimmmel lakens zijn niet veranderd personeel gebruikt dezelfde handdoeken om de vloer te kuisen eten is duur...parking echt een ramp op de Ferry ongeorganiseerd tot en met nog nooit zoiets meegemaakt! Ik ben ziek en gestrest door die reis!!
"Relaxed en comfortabel"
Goede ontvangst en begeleiding naar de boot en bij inschepen. Vriendelijk personeel. Mooie luxe hut. Lekker eten aan boord. Drankjes en consumpties tegen redelijke prijzen. Goed geslapen en uitgerust in Palermo aangekomen. Ga ik beslist nog een keer doen.
"De weg keijt????"
Aan boord van La Superba een goede reis gehad. Alleen laat de bewegwijzering op het schip te wensen over en weet ik nog steeds de weg niet. Aanwijzingen zijn summier.
"Goede bootreis"
De veerboot van Genua naar Tunis en vice versa geboekt via directferries is van de zomer een goede zet geweest. De afhandeling was helder, de bootreis prima. De vaartijden zijn afhankelijk van de instapprocedure: het schip vertrekt niet voordat iedereen er op is. Voor ons was zowel de heen- als terugreis 18 uur i.p.v. 24 uur, maar het vertrek was beide 2 uur later dan gepland. De boot is prima.
"nooit meer grande navi veloce"
Zeer slechte terugreis ervaring, In palermo slechte aanduiding over vertrekplaats,geholpen door wat later gewone bedelaar bleek,die ons behalve een bidprentje voor goede terugreis aanbood en daar gedl voor vroeg. Aan boord weinig passagiers,dus tijd voor groot onderhoud aan dek:geen stoelen,alles afgezet,constant lawaai van schuren. Geirriteerde en slechte bediening, slecht en duur eten. Lekkende douche,waardoor badkamer vol water liep, technische dienst kwam na enige tijd en vond dat het door deining schip kwam. Op ons aandringen heeft hij uiteindelijk reparatie uitgevoerd. Te laat gewaarschuwd om naar parkeerdek te gaan bij aankomst,daar wederom zeer geirriteerde bediening,die ons beveelde achteruit te rijden,met caravan en al, terwijl dat toen nog niet kon. Kortom:eens maar nooit weer met deze maatschappij voor ons.