Excelsior
Verzorgd door Grandi Navi Veloci
Excelsior
Verzorgd door Grandi Navi Veloci
Verzorgd door Grandi Navi Veloci op de route Palermo Genua & Palermo Tunis
Excelsior werd voor het eerst gelanceerd in 1999 als zusterschip van de Excellent die een jaar eerder werd in opdracht gezet. De Excelsior heeft een grote passagierscapaciteit van 2253 en kan meer dan 700 voertuigen vervoeren. Ze is prachtig ingericht en aan boord vindt u tal van faciliteiten, zoals een à la carte restaurant, een speelkamer, speeltuin, winkelcentrum en nog veel meer.
Er zijn een aantal hutten becshikbaar, alle 387 met een eigen badkamer en airconditioning. De hutten bevinden zich op het bovendek en komen in een keuze van binnen en buitenhutten (met zeezicht).
Het winkelcentrum biedt passagiers de mogelijkheid om geschenken te kopen met enkele geweldige koopjes op artikelen zoals parfum, aftershave, alcohol en andere geselecteerde items.
Het schip is rolstoelvriendelijk, met vier gehandicapte hutten te boeken.
Let op: Hoewel we alles hebben gedaan om het maken van onze Excelsior gids zo nauwkeurig en duidelijk mogelijk te maken, kunnen Faciliteiten aan boord, diensten en entertainment variëren, afhankelijk van de vertrekdatum en tijd van het jaar en kunnen zonder voorafgaande waarschuwing of kennisgeving door veerbootmaatschappijen worden gewijzigd en/of beëindigd
out of 5
Dit schip werd aanbevolen door 79% van onze klanten
"genua - barcelona"
prima oplossing ipv de route over de weg. Toilets waren keurig schoon deze keer. Toppie.
"Slechte regeling "
Was de laatste reis van dit schip , moest normaal gezien om 23u vertrekken , is pas om 4u30 de ochtend erna vertrokken.. hierover was ook geen duidelijke communicatie voorzien..
"Prima overtocht"
Het is geen cruiseschip, die kwaliteit heeft het dus ook niet. Helaas is de boot wel oud en dat merk je aan de hutten, douche die niet blijft hangen ed. Weinig variatie in maaltijden, wel in orde. Helaas moesten we voor 1500 u de hut verlaten. Dus 3 uur hangen en op je spullen passen. Al met al een prima overtocht, die zeker weer zou boeken. Enkele ongemakken moet je voor lief nemen.
"Rustige reis"
Grote chaos in Palermo, de verkeersregelaars maken er een puinhoop van maar als je eenmaal aan boord bent gaat alles gesmeerd op wieletjes. Erg prettige reis. Prepare voor instappen in Palermo
"Niet voor herhaling vatbaar"
Onze vooraf aangekochte consumptievouchers (waarvan we in de veronderstelling waren dat ze gebruikt konden worden voor de heen én terugreis) waren niet meer geldig op de terugreis. Men was niet bereid om deze alsnog te valideren waardoor we 35€ zijn kwijt gespeeld. In de terugreis werd de theaterzaal niet geopend, waardoor we verplicht waren om in de veel te lawaaierige poolbar of central bar te zitten. Bij vriendelijk vraag of de muzikant het geluid wat stiller kon zetten om onze oren te sparen (stond megaluid waardoor we samen geen gesprek konden voeren) heeft de muzikant door de microfoon in het Italiaans de spot met ons gedreven. Bij klacht bij de receptie werd hier ook geen gevolg aan gegeven. Na 2de klacht zei men ons dat we maar officieel klacht moesten indienen. Totaal gebrek aan klantgerichtheid. Het parkeren van de auto's in het ruim van het schip verliep in absolute chaos, alsook het onschepen van de auto's. Het ontbijtbuffet liet sterk te wensen over. Geen glutenvrije producten.
"Zeer slechte communicatie en veel vertraging zowel heen als terug "
Als alternatief voor vliegen wilden we graag de boot een kans geven als vervoermiddel naar Sicilië. Beter voor het milieu en dat een belevenis voor onze dochters dachten we. We voeren op zich met een redelijk prima schip (interieur en voorzieningen wel gedateerd) en leuk was dat er animatie voor kinderen was. Maar: zowel de heen als terugreis meerdere uren vertraging wat op de heenreis helemaal niet gecommuniceerd werd, we stonden gewoon van 20.00 tot 01.00 te wachten op de kade zonder dat we wat hoorden (1x sms dat er vertraging was) De terugreis werd op de dag zelf al aangekondigd dat de afvaart vertraagd was via sms (niet om 21.30 maar om 02.00. Verre van ideaal met kinderen, we zouden dan om 23.00 aankomen in Genua. Komen we daar eindelijk aan, liggen we nog 2 uur voor de haven te wachten, zonder dat er iets van communicatie is. Tamelijk rampzalig met 2 kinderen van 2 en 6 en een hut waar je al om 20.30 uit moest. Dat moet echt heel veel beter en stipter kunnen!
"Goede ervaring!"
Prima overtocht gehad. Hut was comfortabel. Alleen de wegbewijzering op de kade kan duidelijker: het was ons niet meteen duidelijk welke terminal we moesten hebben in Palermo.
"Mooie overtocht"
De bootreis was prima. Buitenhut en late check out. Goede keus....de stad Genua was voor ons een aangename verrassing....
"Italiaans (un)boarden"
De overtocht is heel goed verlopen. Het is een mooi en goed onderhouden schip en het eten aan boord is altijd simpel maar lekker. Het boarden in Genua verloopt altijd weer typisch Italiaans chaotisch! Hoewel we vooraan op de parkeerplaats stonden moesten we met onze caravan pas als laatste aan boord. Vervolgens moesten we op de schuine oprijhelling aan boord parkeren. Het gevolg was dat we in Palermo achteruit van boord moesten rijden wat boven verwachting goed verliep maar wel een hele beleving op zich was. Het aan boord verzamelen voor de juiste garageuitgang was ook een hele happening. Als ze e.e.a. nou eens goed voorbereiden en de mensen juist informeren dan zou e.e.a. veel soepeler verlopen (maar ja zo krijg je al wel het typische italiaanse vakantiegevoel)
"Prima manier om snel veel kilometers te maken maar wel met onvriendelijk personeel"
De reis per boot naar Palermo naar Genua is goed bevallen als het gaat om het snel en eenvoudig afleggen van een grote afstand. Daarmee is het wel gezegd. We zijn niet te spreken over de kwaliteit van dienstverlening aan boord door het personeel. Vooral nors, niet geïnteresseerd en soms lomp/grof. Alsof de klant er is voor het personeel i.p.v. andersom. Op het gehele schip niemand gezien die een woordje Engels spreekt. Een personeelslid beet ons in Italiaans toe dat in Italië alleen Italiaans gesproken wordt. Deze ervaring staat in contrast met de vriendelijkheid die we op veel plaatsen in Italië hebben ervaren. Wees wijs en maak geen gebruik van vooraf te regelen maaltijdbonnen. Het eten in het zelfbedieningsrestaurant was naar ons oordeel van slechte kwaliteit terwijl wel de hoofdprijs wordt berekend. Neem eten mee of koop een broodje aan een van de balies.
"Grote hut geld waard"
Deze keer een grote buitenhut genomen. Was de extra prijs € 50 pp zeker waard. Goed bed en ruimte in de hut. Verder een probleemloze overtocht.
"Fijn een ferrie genua naar palermo, maar het kan beter"
wij waren heel erg te spreken over de ontvangst en de goede service bij het aanmonsteren op de boot. Heel erg jammer vonden wij dat het bovenste dek voor zowel passagiers was als het uitlaten voor de huisdieren, voor beiden leidde dit door het ontbreken van ook maar enige voorziening voor het uitlaten van de dieren tot een onprettige situatie. En dat is des te jammer omdat dit met een eenvoudige voorziening op te lossen is: plaats op 1/4 van het dek een hek met poortje en leg op de (het gladde) dek een rol karton waar de dieren op kunnen plassen (de plas trekt in het karton in plaats van op het dek tot gladheid te leiden) en plaats een vuilnisbak waar de hondeneigenaren de zakjes met poep in kunnen deponeren. Dit leidt voor de passagiers tot een aangenaam verblijf op 3/4 van het dek, en voor de honden tot een veel prettigere bodem en geurenverzameling om ook hun eigen behoeften te doen. Zo goed als de incheck georganiseerd was, zo slecht was de uitcheck georganiseerd: - het werd uitsluitend omgeroepen via een installatie die niet verstaanbaar was. Het leidde tot grote chaos en zeker met huisdieren tot een zeer onprettige situatie. Met een duidelijke papieren aanwijzing was veel van de problemen voorkomen geweest
"Genua-Palermo met GNV"
Mooie boottocht met een prima uitgeruste ferry. Het beladen en ontladen van de ferry verliep onvoorstelbaar onlogisch en chaotisch. Daarom duurde het op beide reizen ruim 1 1/2 uur voordat we de boot af konden. Het personeel aan boord is onvriendelijk en slecht geïnformeerd over procedures. Zo kon men ook niet uitleggen waarom we op de heenreis geen en op de terugreis wel maaltijdvouchers hadden. Overnachten in de comfort chairs is een absolute afrader! Terug hadden we een hut bijgeboekt en dat was een uistekende ervaring!
"goed alternatief voor de wagen"
Goed alternatief om 1400 km langs Italiaanse te vermijden.Verblijf cabines verzorgd.Wel wat verwarrende catering bij eerste trip. Volgende maal neem ik geen all in meer.
"vergane glorie"
het is allemaal wat oud en vergane glorie entertainment op de boot is niet aangepast aan de behoefte liever weglaten het is namelijk storend muziek staat veel te hard wel heerlijk om in de zon op het dek te kunnen zitten. jammer dat je al zo vroeg met je koffer uit de kamer moet en ze beginnen met opruimen
"Overtocht"
De tocht is goed verlopen, we hadden een ruime hut die netjes was. We hadden ook voor de reis werd gemaakt bericht gehad dat we niet om 21.00 uur naar om 23.00 uur zouden vertrekken. Voordat als aan boord was,was het 00.30 uur voor we vertrokken. Maar zijn toch op tijd aangekomen in Palermo. We hadden wel 2 bonnen voor het ontbijt en diner van 30 euro per stuk en kregen wat we later opmerkten dat we er maar 1 hebben gekregen. Helaas waren we toen al van boord. Dus volgende keer goed opletten. Het ontbijt wilde wij om 09.30 uur gaan nuttigen maar toen was er bijna niets meer. Wel in de bar is er nog iets te krijgen. Al met al een goede reis. Nog een tip voor N.G.V. zou het iets zijn om de omroep berichten die iedere keer worden gedaan voor de reizigers met een bandje kunnen worden afgespeeld met goed engels. Ze proberen het wel maar het is onduidelijk en ze praten te snel zodat er niets van te verstaan is.
"Revieuw Palermo genua ferry"
Timing was good. We were allowed to go on board early. Good organisation inside. Points for improvements are: 1. The restaurants menucard was poor, I was not content with the food; next day I visited the selfservice which had much better quality/price ratio 2. I had the mist expensive cabin and still had to leave it 3 hours before arrival time. Further No comments but conpliments
"Overtocht Genua"
Redelijke schone hut kan schoner. Animatie was een lachertje de piano was veel te hard je kon geen gesprek voeren. De animatie op het dek de meiden stonden maar een beetje in de wilde weg wat te dansen en beetje te. Ook vonden we dat het Engels zeker beter mag bij de bemaning en ook het omroepen van de gegevens mag beter
"Ervaring Palermo- Genua."
Prima ferrie. De informatie aan boord kan echt beter. Onduidelijk wanneer je de maaltijdbonnen kan gebruiken en wat je ervoor krijgt. Ook het ontschepen en waar je moet wachten was tot het laatst de vraag. Wel goede begeleiding naar de parkeerdekken. De reservering via direct ferries was prima geregeld.
"Aanbeveling😊"
De bootreis is een aanrader voor uw reis naar Sicilie. Het vaart rustig terwijl je slaapt in je hut. Wij kochten het maaltijdenpakket. Vertrek uit Genua was laat en wij gingen direct naar de hut. Wij gingen ervan uit dat we de andere dag ontbijt, lunch en avondeten zouden krijgen. Nee: diner is direct na vertrek dus heel laat. Dit stond niet op voucher. Maaltijd La Superba matig en maaltijd excelsior goed.
"Snel maar ook niet meer dan dat"
Schip vaart keurig op tijd, maar verder kan ik weinig positiefs melden. Ongeïnteresseerd personeel, hut waarin het nodige kapot is, werkelijk bedroevende kwaliteit van de catering. Totaal geen informatie beschikbaar anders dan continu geschetter via het omroepsysteem in 4 ‘talen’, vaak nauwelijks te verstaan. Kortom als je je de reis wil besparen via Italië, dan is het een vlotte manier om het vaste land dan wel Sicilië te bereiken, maar leuk is anders.
"Veel slapen"
Schip was een uur later, wachten duurde daarom erg lang. Ook is het vervelend om al 2 uur voor aankomst uit de hut te moeten. Heb je een huisdier bij dan moet je buiten wachten op het dek weer of geen weer.
"Genua Palermo "
Wij hebben onlangs gebruik gemaakt van de GNV ferry Exelsior van Genova naar Palermo . Dit was voor ons een onaangename ervaring, zeker niet voor herhaling vatbaar. Het personeel was echt enorm onvriendelijk, het eten liet te wensen over. We hebben met GNV al eerder gevaren en toen was alles zeker wel in orde.
"Reizen tussen Genua en Palermo met GNV"
Het was voor ons een aangename en rustgevende manier om met de wagen tot in Palermo te geraken. De kajuiten zijn zeer net en aan boord heb je alle mogelijkheden om zowel goedkoop als minder goedkoop te eten en te drinken. Een aanrader voor wie zich de tijd kan permitteren.
"Goede vaart"
We hebben een goede vaart gehad mijn advies is met eten te boeken want dat is aan boord erg prijzig als je dat zelf koopt.hut niet erg grondig schoon gemaakt.
"Efficiente verplaatsing"
GNV biedt m.i. onvoldoende informatie over WAAR je moet zijn met de auto tbv het inchecken. Het netjes op de beurt wachten in een rij met auto's is niet Italiaans, uiteindelijk vertrekt de boot er niet vroeger of later door. Het slapen op Pullman stoelen is niet ideaal; op de terugweg hadden wij voor € 45 meer een eigen 2-persoons hut geboekt. Dat bleek een complete en ruime hotelkamer te zijn met alle voorzieningen. Plus een raam naar buiten! Super! Wij hadden vouchers gekocht voor het eten aan boord: dat leverde alleen maar onduidelijkheden op: nooit meer doen dus. Eten is redelijk, al is vaak onduidelijk hoe laat een en ander plaats vindt. Netheid van algemene toiletten is onvoldoende. Taalbeheersing van personeel, bv. bij informatiebalie (!) is onvoldoende. Al met al een efficiënte manier om van Noord naar Zuid en v.v. te komen.
"Jammer "
Is een stuk goedkoper als de concurrent, maar het eten is koud en zoutig. Personeel onbeschoft. De helft van het schip is niet toegankelijk is gewoon opslot.
"Neem een hut!"
Wij hadden geen hut genomen maar dachten lekker te kunnen liggen in de Pullmannstoel. Achteraf zouden wij wel een hut genomen hebben. Je krijgt een stoelnummer in een zaal (er waren er vier) en hier staat de hele avond en nacht de televisie aan. De stoel kan niet naar achteren, maar gelukkig konden we over een hele rij stoelen liggen omdat niet alle stoelen bezet waren. De verzorging aan boord (restaurants, enz.) is prima en ook niet erg duur.