Moby Corse
Verzorgd door Moby Lines
Moby Corse
Verzorgd door Moby Lines
Verzorgd door Moby Lines op de route
Moby Corse is een van de Moby Lines vloot en heeft voldoende voorzieningen aan boord. De faciliteiten aan boord omvatten o.a. een ruime keuze aan hutten, zitplaatsen, een entertainment lounge, een zelfbedieningsrestaurant en à la carte restaurant, pizzapoint, snackbar, Kinderspeelruimte en winkelcentrum.
Het schip beschikt over een selectie van en-suite binnen en buitenhutten (met uitzicht op zee) met airconditioning, en een zitruimte met gereserveerde zitplaatsen.
Het schip heeft genoeg plaatsen aan boord van de Moby Aki waar u wat kunt eten, drinken en ontspannen. Het à la carte restaurant biedt een breed scala aan gerechten met een gevarieerd menu, bereid met mediteranische ingredienten door ervaren chefs. Het zelfbedieningsrestaurant serveert warm en koude gerechten, en biedt een kindermenu. Italiaanse Pizza is verkrijgbaar bij de pizzapoint. Na het eten kunt u samen met vrienden ontspannen en naar muziek luisteren in de show lounge.
In de winkel aan boord van de Moby Corse vindt u onder andere kleding, kinderspeelgoed, kaarten, tijdschriften en boeken.
Voor kinderen is reizen met Moby Lines een spannende avontuurlijke ervaring, niet in het minst vanwege de Looney Tunes figuren die overal aan boord te vinden zijn. Moby Corse beschikt over 'Children's World', een speciale speelplaats voor kinderen. Voor de oudere kinderen is er een videogames gebied, vol met spelletjes.
Als u hulp nodig tijdens uw reis, dient u ervoor te zorgen dat u minste twee uur voor de vertrektijd aanwezig bent in de haven. Het check-in personeel zal ervoor zorgen dat uw voertuig binnen bereik wordt geparkeerd.
Let op: Hoewel we alles hebben gedaan om het maken van onze Moby Corse gids zo nauwkeurig en duidelijk mogelijk te maken, kunnen Faciliteiten aan boord, diensten en entertainment variëren, afhankelijk van de vertrekdatum en tijd van het jaar en kunnen zonder voorafgaande waarschuwing of kennisgeving door veerbootmaatschappijen worden gewijzigd en/of beëindigd
out of 5
Dit schip werd aanbevolen door 82% van onze klanten
"Slechte overvaart"
Door de golven gingen steeds auto-alarmen af. Dit klonk zo hard, dat het niet mogelijk was om te slapen. Ook hadden we eerst fijne stoelen in een bar. Om 22.30 uur ging de bar dicht en moesten we ergens op de grond gaan slapen. Al met al een hele langen, slechte overtocht. 10 uur is erg lang op de grond. Het duurde een eeuwigheid voordat de auto’s in de boot waren geladen. Daar hebben ze zeker 1,5 uur over gedaan. Voor mij geen Moby meer!
"Parkeren en personeel"
Op de heenweg naar Corsica was het waarschijnlijk niet erg druk op de boot want we konden de auto goed en netjes parkeren. Dit was op de terugweg wel anders, wat een drama. Als beesten wordt je de boot opgedreven en de auto's staan werkelijk stijf op elkaar. De buurman naast ons moest over de stoelen heen klimmen en op de andere kant de auto verlaten. Ook de rest van het personeel snauwt je alleen wat toe als je ergens om vraagt.
"Heerlijke reis"
We reisden met Moby ferries van Genua naar Bastia en weer terug. Aan dek konden we heerlijk zitten (strandstoeltjes) en het was mooi weer. Beide keren was de boot wel te laat, de heenreis vertrok zij te laat en op de terugreis was er forse tegenwind. Begrijpelijk dus. Aanrader!
"Goede vaart, helaas slechte hut "
Wij hadden een hut op de 6de verdieping. Het was erg lawaaierig. De moter van het schip, maar ook de buren in de cabine zorgden er voor dat wij slecht geslapen hebben. De maaltijd vooraf geboekt beviel ons prima. Eten stelt niet veel voor, maar als je vooraf boekt scheelt het wel wat in prijs. Verder een goede vaart gehad en kundig personeel aan boord.
"Prima overtocht van Gunua naar Porto Torres"
Inchecken ging wat chaotisch, maar er zat een systeem in. Gewoon doorrijden op het terrein en je wordt overal naar de goede opstelplaatsen begeleid. De boot was prima. Veel keuze aan restaurants en vermaak. Achter op het dek gezellige sfeer met muziek. Wij hadden Pulmann stoelen gereserveerd. Achteraf toch liever een hut genomen, wat we op de terugreis wel gedaan hebben. Een stoel is wel te doen, maar als je privacy wilt, dan is een hut natuurlijk beter. Het viel me wel op dat de slaapzaal zeer rustig was. De mensen respecteerde de rust die er heerste. De boot kwam op tijd aan en het afrijden ging ook redelijk vlotjes. Dit hangt grotendeels af van de rijvaardigheid van andere automobilisten.
"Met nachtboot van Bastia naar Genua "
De boot was zeker proper en het avondmaal was verrassend best wel OK. De koffie nadien in de bar was werkelijk uitstekend ! Neem zeker een kajuit bij een nachtelijke overtocht. is zijn geld meer dan waard !
"Vlot en soepel"
Prima oversteek van Genua naar Bastia. Omdat er verschillende ferry maatschappijen zijn raakten wij even onzeker over de juiste aanrit. Dat wordt niet specifiek aangegeven. De vereiste twee uur van tevoren inchecken bleek volstrekt onnodig. De poorten gingen pas twee uur van tevoren open en de laatste auto’s reden een half uur voor geplande vertrek nog het terrein op. Of dat altijd zo gaat weet ik niet. Drie keer je ticket laten controleren zal allicht ergens goed voor zijn... Mooie rustige oversteek, rustige zee, en vlot ontschepen. Allemaal prima geregeld ook al vertrokken we drie kwartier te laat. Over de kwaliteit van de catering en de personeelsvaardigheden kan ik niet oordelen.
"Overtocht"
Misschien een idee een winkel met drank en benodigdheden, zoals snacks, broodjes etc
"vreselijk koude erco in de slaaphut"
De erco in de hut (en op de boot trouwens ook), stond veel te koud en te hard en het nare was dat je hem dus niet zelf kon bedienen. We hebben tijdens de nacht, het bovenste matras van het stapelbed waar mijn dochter in lag, op de grond moeten leggen, omdat zij het dichtste bij de erco lag. En we hebben ons ingebouwd met tassen, lakens en dekens, om zo min mogelijk koude lucht op ons te krijgen. Maar toch nog met gevolg dat al mijn nek en schouder spieren vast zaten de volgende dag en we beiden aan het snotteren waren. Dat was dus zeer vervelend. Verder is de trip prima bevallen.
"Super-de-Puper leuke overtocht (gezegd door de kinderen)"
We hadden zeer op tijd gereserveerd waardoor we een nette prijs hadden om op Corsica te kunnen komen met ons gezin (kinderen 5, 3 en 1 jaar oud). De bewegwijzering in Genua kon beter ;) maar de overtocht voor ons en onze kinderen was super! We hadden een hut (beide keren zonder raam gekozen), heel relaxed voor overdag, zodat de jongste en een van de ouders toch heerlijk hebben geslapen. Leuke ballenbak, ze hebben zich super vermaakt!
"Goed ge-oliede organisatie"
Mijn eerste ervaring met directferries heb ik recentelijk gehad, ik kan niets anders zeggen dat het een goede en georganiseerde organisatie is. Natuurlijk zijn er punten ter verbetering, maar de duidelijkheid van de website en de service bij telefonische vragen maken het dat wat gezegd wordt ook op de boot terug komt.
"Met nachtboot van Genua naar Bastia "
De boot was voorzien van al het noodzakelijke. De voorzieningen in de kajuit waren meer dan behoorlijk en we hebben kunnen genieten van een zalige nachtrust tijdens de rustige overtocht.
"prima bootreis!"
volgende keer weer!
"Leuke ervaring"
Heel leuke manier om overtocht te makem. . Mooi weer . Schitterende tocht. Goedkoop
"Mooie boten, maar Moby Zazà zonder slaapstoelenzaal. "
Betreft veerboten Moby Corse van Genua naar Bastia en Moby Zazà van Bastia naar Genua, beide 's nachts. Mooie boten. Ik had twee maanden van tevoren geboekt en betaald zonder 📙 ng van een slaapkabine (hut). Daardoor viel de prijs mee! De adder onder het gras is wel dat de horekaprijzen aan boord werkelijk idioot hoog zijn, dus voorzichtigheid is geboden als je geen heel dik salaris hebt! Weersta dus de verleiding zoveel mogelijk want er zijn hele mooie restaurants en bars genoeg om er veel geld uit te geven... waar je later spijt van hebt. Tip: probeer bijvoorbeeld tijdig twee blikjes gekoelde drank, een sandwich en een dikke plak cake mee te nemen en peuzel e.e.a. op buiten de horekastoelen of op het buitendek bij goed weer. De Moby Corso, althans waar ik op verbleef en sliep, had een zaal met slaspstoelen. De Moby Zazà (terugreis) had die niet, en ik sliep dus als enkele tientallen anderen die geen slaaphut à € 70,- (!) per enkele overtocht per volwassene voor een nacht wilden of konden betalen, op de vloer. Gelukkig had ik een slaapmasker bij me. Sommigen een luchtmatras. Schandalig is de karakterloze "amusements" muziek die je haast nergens ontwijken kunt en tot middernacht doorgaat. En ook het ballenbad + speelruimte voor het jonge, krijsende kroost, die om ± 23:00 nog geopend was: te idioot voor woorden. Kinderen van 8 jaar en jonger, die ons uit de slaap hielden. Geen beste reklame voor Moby. Verder zijn de boten zoals gezegd mooi, en technisch zo te merken ook prima in orde, dat wel. Nog iets anders, dat vermoed ik niet de schuld is van de veerbootmaatschappij maar wel van de autoriteiten van de passagiershaven te Genua. Niet de Statione Maritima, maar de internationale terminal, die een 1½ (?) km verderop richting voormalige vuurtoren Lanterna gelegen is. Voor voetgangers die daar voor het eerst komen en de juiste veerboot moeten vinden, in mijn en enkele anderen hun geval die naar Bastia (Corsica) reizen, is het haventerrein een HEL. Absoluut waardeloos aangegeven, en al bij het inchecken vertellen ze nog niet eens of je links of rechts de eerste splitsing maken moet. Ik ben echt niet getikt, maar pas bij de vierde !! boot en na zoeken, vragen, hollen en krachttermen kwam ik nog op tijd bij de juiste boot terecht. Pas dicht bij de boot zag ik opnieuw een bord met het juiste kadenummer. Daar tussenin ettelijke hiaten. Voor de auto's zo te zien veel beter aangegeven, dan wel dankzij hun Tomtom / navigatie-apparaatje. Kennelijk ben je als voetganger en kwasi armzalige rugzaktoerist niet in tel en zien ze jou bijna letterlijk nog niet staan. De havenautoriteiten krijgen van mij nog opmerkingen en suggesties te lezen. Heb ik in elk geval m'n best gedaan, want dat nodeloze gestress terwijl ik juist zelf ruim op tijd was, dat gun ik niemand! Zeker niet als je weet hoe prachtig Corsica is. Bij de terugkomst opnieuw in de internationale passagiersterminal van de Genuese haven gaat het allemaal veel makkelijker en als je de in het asfalt gemarkeerde pad volgt kom je dicht bij de Oude Haven en de zeekant der Oude binnenstad aan. Met vriendelijke groet, Jakob
"Slechte communicatie aan boord nav vertraging"
Voordat we inscheepten kregen we de middag van vertrek een sms dat door operationele redenen de boot later zou vertrekken. Ipv 22.00 uur om 1.30 uur diezelfde nacht. Dit was netjes gecommuniceerd, ook al was het een tegenvaller. Inschepen ging vlot. Nadat we onze hut toegewezen hadden gekregen, zijn we een drankje gaan drinken in de bar. Het was inmiddels 23.00 uur geweest. Een dame van de bemanning kwam naar ons toe en in gebrekkig Engels vertelde ze ons dat we het diner konden gebruiken in het self service restaurant. Om 11 uur ' savonds, we hadden door de vertraging, al gegeten in Genua. Dit was een mededeling als mosterd na de maaltijd. Naderhand werd het ook omgeroepen aan boord. De maaltijd diende als compensatie voor de vertraging. Dit had ook al in de sms gecommuniceerd kunnen worden, of direct bij het inschepen? Aangezien we al gegeten hadden mochten we het ontbijt de volgende ochtend in het self service restaurant gebruiken. In de nacht van vertrek zijn we gaan slapen, totdat ik midden in de nacht bemerkte dat we nog niet uitgevaren waren, het was 3 uur in de nacht inmiddels. Bij de receptie aangekomen werd er verteld dat er problemen waren met een van de motoren van het schip, dat gaf me niet zo'n goede hoop dat we snel zouden vertrekken.. om half 5 in de ochtend hoorde ik de motoren en voeren we uit. Het ontbijt in het self service restaurant was basic, koffie en 1 croissant. Mensen die meer wilden, werden afgesnauwd. Ook als ze ervoor wilden betalen, werden ze door chagrijnige bediening geholpen. Het knullig wegstrepen op een lijst bij de kassa, op zoek tussen al die buitenlandse achternamen maakte niet dat dit vlotjes verliep. Bij de receptie, vlak voor het uitschepen, heb ik gevraagd of er compensatie was voor de vertraging die we hadden opgelopen. Dat was er, omdat we meer dan 2 en een half uur vertraging hadden. We konden een email sturen. Het adres waar het heen moest stond op een folder, er was geen reclamatieformulier, we moesten het adres overnemen, het was ook de laatste folder... tjonge wat een knulligheid. Diegenen die aan de receptie kwamen kregen dit antwoord om te reclameren, de rest wist dus van niets. Inmiddels zijn we weer thuis na een fijne vakantie en met een andere boot maatschappij terug gevaren, maar een antwoord op mijn email naar Moby hebben we nog niet gehad. Ik vraag me ook echt af of Moby dit wel oplost, en of ze professioneel zijn? Wat ons het meest tegenviel was de communicatie naar de gasten op het schip. We mochten het zelf maar uitzoeken.
"Comfortabele overtocht."
Het a la cart restaurant was veel te duur ten opzichte van de kwaliteit. Deze viel erg tegen. Men wist ook onvoldoende wat in het eten zit i.v.m. alergie! Pas nadat een deel gegeten was, kwam de juiste alergie info dat het betreffende gerecht NIET gegeten kon worden i.v.m. de alergie!!! Boarden en van boord gaan ging prima. Alleen jammer dat we lang moesten wachten omdat sommige chauffeurs niet op tijd bij hun auto waren! Deze werden meerdere keren omgeroepen. De omroepinstallatie is op veel plekken niet te verstaan. Ook waren de instructies in het engels niet te volgen. Dit was half italiaans.
"Reis was prima, service ondermaats"
Op de reis zelf, de stiptheid en de kwaliteit van de hut niks op aan te merken. Nachtboot, dus 's avonds vertrekken, even douchen en nog even op het dek van de zonsondergang genieten en dan slapen, en de volgende ochtend ben je op plaats bestemming. Wat ik wel echt ondermaats vond was de servicegerichtheid van het personeel. Sprak geen woord over de grens (alleen Italiaans) en je werd meer aangeblaft dan aangesproken hoe je je ontbijt wilde. Ook het ontbijt vonden we vrij karig, en onvoldoende basis voor een dag terugreizen. Ik zou Moby Lines dringend aan willen bevelen hun personeel een aantal taalcursussen aan te bieden + een cursus klantvriendelijkheid. Het zal misschien aan de Italiaanse taal en cultuur liggen, maar ik voel me niet echt gast/ klant als ik continu wordt afgeblaft. Bij mijn weten is "prego" een beleefdheidswoord en geen bevel. Ik zou deze lijn op zich nog wel aanbevelen, maar dat is vooral vanwege het tijdstip en de redelijke prijs. Voor de klantvriendelijkheid zal ik ze niet aanbevelen.
"Niet alleen maar plezierig"
Op 28 juni maakten wij onze retourvaart tussen Bastia en Genua. Alles naar wens behalve dat de diner-vouchers voor een rijst- en pizzamaaltijd niet konden worden verzilverd. Nee, dat had volgens de man van de Information-desk lunch-voucher moeten heten, en dus waren we te laat. Maar er stond 'diner' en dat was ook onze bedoeling. Pas na stevig aandringen kwam de man in actie, en uiteindelijk bleken alleen één broodje en flesje water (met of zonder prik) het hoogst haalbare. Kortom: niet klantvriendelijk, en niet adequaat aangepakt. Op 2 retourreizen met Moby is dit de 2e keer een flink ongenoegen (eerder werd een bootvaart per sms gecalceld op de dag van vertrek zonder dat Moby pro-actief een alternatief voor dit Moby-probleem aanbood).
"Mobylines Genua-Bastia-Genua"
Prima overtocht gehad. Nachtboot. Hut schoon. Prima geslapen en overtocht op schema. Ontbijt reserveren lijkt handig en niet nodig want dat kan je ook kopen en dan heb je vrije keus wat je bij gereserveerd ontbijt niet hebt. Overigens wel genoeg.
"Genua - Bastia"
Dit was voor ons de eerste keer en we hebben ervan genoten. De kinderen vonden het super om in een kajuit te slapen.
"Civittavecchia - Olbia v.v. met Moby"
Comfortabele en efficiënte verbinding