Moby Aki
Verzorgd door Moby Lines
Moby Aki
Verzorgd door Moby Lines
Verzorgd door Moby Lines op de route Genua Olbia
Moby Aki is groot, snel, en is in staat om een grote aantal voertuigen en passagiers te vervoeren. De faciliteiten aan boord omvatten o.a. ongeveer 300 hutten, genoeg plaatsen om rustig te drinken of te eten, zwembad met zonneterras en speelruimte.
Het schip beschikt over een selectie van en-suite binnen en buitenhutten (met uitzicht op zee) met airconditioning, junior suites voor maximaal 4 personen, en een zitruimte met gereserveerde zitplaatsen.
Het schip heeft genoeg plaatsen aan boord van de Moby Aki waar u wat kunt eten, drinken en ontspannen. Het à la carte restaurant biedt een breed scala aan gerechten met een gevarieerd menu, bereid met mediteranische ingredienten door ervaren chefs. Het zelfbedieningsrestaurant serveert warm en koude gerechten, en biedt een kindermenu. Italiaanse Pizza is verkrijgbaar bij de pizzapoint. Het schip beschikt ook over vesrchillende cafe's, snackbar en een ijs winkel. Gelegen op het zonnedek, de Lido Bar serveert frise en alcoholische dranken waaronder cocktails. Voor een rustig omgeving waar u van een drankje of zelfs een pint kunt genieten, misschien met live piano muziek, dan kunt u terecht bij de Piano Bar. De coffee shop heeft een grote TV scherm, waar u grote sportwedstrijden en nieuws updates kunt bekijken.
In de winkel aan boord van de Moby Aki vindt u onder andere kleding, snoep, speelgoed, kaarten, tijdschriften en boeken.
Naast de reeds vermelde faciliteiten, beschikt de luxe Moby Aki over een zwembad met zonnedek, panoramische lounge, kennels voor huisdieren en satelliet televisie.
Voor kinderen is reizen met Moby Lines een spannende avontuurlijke ervaring, niet in het minst vanwege de Looney Tunes figuren die overal aan boord te vinden zijn. Moby Aki beschikt over 'Children's World', een speciale speelplaats voor kinderen. Voor de oudere kinderen is er een videogames gebied, vol met spelletjes.
Als u hulp nodig tijdens uw reis, dient u ervoor te zorgen dat u minste twee uur voor de vertrektijd aanwezig bent in de haven. Het check-in personeel zal ervoor zorgen dat uw voertuig binnen bereik wordt geparkeerd.
Let op: Hoewel we alles hebben gedaan om het maken van onze Moby Aki gids zo nauwkeurig en duidelijk mogelijk te maken, kunnen Faciliteiten aan boord, diensten en entertainment variëren, afhankelijk van de vertrekdatum en tijd van het jaar en kunnen zonder voorafgaande waarschuwing of kennisgeving door veerbootmaatschappijen worden gewijzigd en/of beëindigd
out of 5
Dit schip werd aanbevolen door 80% van onze klanten
"Goede reis"
Goede vlotte reis op een verzorgd schip.
"Slechte bewegwijzering en agressief personeel"
Wij stonden met onze camper op deck 1. dit deck is niet middels alle trappen te bereiken. Bewegwijzering os er niet. Personeelslid spreekt geen andere taal dan Italiaans. Wijst de verkeerde weg aan. Gelukkig vin den we de juiste trap snel. We zijn direct vertrokken na de oproep passagiers van deck 1 en 2 mogen boarden. Beneden staat een personeelslid driftig te schreeuwen dat we moeten opschieten. Meerdere keren. Niet gewoon italiaans druk maar onbeschoft agressief. t
"boottocht"
top
"Met Moby van Genua naar Sardinië"
Onlangs zijn we met Moby van Genua naar Olbia op Sardinië gevaren. De tocht is een heel leuke ervaring en eenmaal aan boord is het prima geregeld. Toch liepen we tegen een aantal zaken aan die beter kunnen. Het adres dat voor de haven wordt aangegeven is het kantoor waar je tickets kunt kopen, maar om echt in te checken moet je naar de haven en de plaats van de inscheping toe. Dat is nog een hele toer in Genua. Op Google kun je dan beter die plek invullen. Verder wordt gezegd dat de vaartijd 10 uur is en dat je dan ook kan uitschepen, maar in werkelijkheid duurt het 12 uur voor je van boord kunt. In Genua moet je rekening houden met vertraging bij het uitschepen en de stad uit komen. Aan boord is het prima geregeld, maar je moet wel opletten dat je in je hut bent als je wordt gewekt. Wij stonden buiten en waren nog net op tijd om onze spullen in te pakken voordat de hut alweer schoon gemaakt werd. De catering is niet bijzonder en aan de prijzige kant.
"Super schip waar we graag terug komen "
Onverwacht maar heeft onze verwachtingen overtroffen
"te laat en communicatie alleen in het italiaans"
Inschepen was rommelig. Vervolgens vertrok de boot vertrok te laat (1,5 uur na inscheping). Het zwembad was maar een uur open, leuk voor de kinderen, maar had best langer gekund.
"Stank"
De boot stonk erg naar urine, cabine was ook smerig. De honden plassen en poepen waar ze maar kunnen , is er vies mensen lopen er door heen , is erg vies
"Fast and comfortable "
Fastest journey from Piombino to Olbia. Old ship, friendly crew
"Moby is leuke ervaring. "
Hut in nacht erg warm, geen airco of ventilatie. In nacht geen automaat oid voor water of drinken. Geen personeel te vinden. Eten en drinken aan boord enorm duur, zelf meenemen! Patat was 5 euro en koud. En bij klaver daarover werd gezegd het in de magnetron te doen hahaha. Uiteindelijk wel nieuwe patat gekregen.
"Prima, maar ..."
Wat is de bemanning chagrijnig en onbeleefd. Verder schone hut, duur en onsmakelijk eten.
"Piombino olbia. Fast but chaotic"
6.5 hours instead of 5.5. Still fast but chaotic disembarkment
"Er is nog best wat te verbeteren"
Heen reis stipt op tijd vertrokken en aangekomen, terug stipt vertrokken maar 3 uur te laat binnen gekomen. Niets melden over vertraging. Dan loopt alles vast op de haven omdat er 3 schepen tegelijk lossen. Daardoor loop je gelijk halve dag mis met je verdere reis. Je kiest voor deze mogelijkheden door de planning. Dus volgende x kijk ik naar andere rederij. Helaas. Handig ook bij het aanrijden een betere bebording, veel mensen rijden verkeerd. Maak aparte wegen naar zo’n terminal. Nu loopt stad en alles door elkaar.
"Effe zoeken van tevoren..."
Alles is vlekkeloos verlopen, snel en gemakkelijk aan boord en van boord gereden. Voorzieningen aan boord zijn prima. Vier dingen had ik echter graag van tevoren geweten: 1. De coordinaten van het vertrekpunt of minstens een nauwkeurig adres in de havens. Livorno en Olbia hebben meerdere havens en als je de dag van tevoren niet op verkenning gaat, heb je een goede kans dat je naar de verkeerde haven rijdt. 2. Als je een reserveringsbevestiging hebt, dan moet je die van tevoren even inwisselen voor een boarding ticket. Dat wisten we van te oren niet. Dat inwisselen moet je doen bij het ticket bureau, waar je echter van tevoren het adres niet van weet. Dat is overigens in de haven, dus vlakbij het vertrekpunt. 3. Er wordt gesuggereerd dat er een camperdeck is, maar in de praktijk is dat gewoon nier waar. Dus als je 's nachts reist dan moet je op het laatste moment een cabine bij boeken of ergens op een bank of in een stoel gaan liggen. 4. Je moet er minstens 90 minuten van tevoren zijn, maar ze beginnen al minstens twee uur van tevoren met het inladen van de voertuigen. We zijn daags van tevoren in de haven op verkenning gegaan. Als we dat niet hadden gedaan was het ook wel goed gekomen, maar dan had het toch wel wat stress opgeleverd!
"Overtocht"
Wij hebben op de boot (warm) gegeten maar dat kan ik U afraden ,hetwas koud en schandalig duur
"Met Moby Aki naar Sardinie"
's Avonds laat de boot oprijden en 's ochtend vroeg de boot af en op Sardinie! Slapen gaat prima zonder hut, namelijk in een slaapzak op de grond. Eten en drinken aan boord is duur en de bediening heeft er niet altijd even veel zin in.
"Sardinië"
Geen opmerkingen
"Prima"
Prima overtocht gehad alleen niet geïnformeerd over de vertraging van 2 uur vanuit Olbia
" 2x Te laat"
Zowel de heenreis als de terugreis was er een vertraging van 2 uur. Hiervan krijg je geen melding of id. Ivm inchecken in een hotels moet je rekening houden met 3 uur extra tov de vaartijden. Aanrader is om een hut te nemen als je enig rust wil tijdens de overtocht. Verder is de overtocht prima, horeca aan de prijs ( is bekend).
"Mini Ali & Wonder"
Zeer chaotisch voor inscheping & uitscheping ,WC waren zeer vuil + vieze geurtjes vooral de vrouwen WC , iedereen staat door elkaar bij het verlaten van de boot geen begeleiding voor welk dek eerst naar onder moet,met begeleiding zou dit vlotter gaan ,prijs was ok
"Piombino - Olbia vice versa "
Vertrek en aankomst boot niet zo stipt. Personeel ( met name catering ) op boot niet heel vriendelijk. Voor de rest prima bootje.
"Reis Sardinië "
Alles oké beetje laat maar rest goed
"Gebrek aan informatie"
Onze terugreis vanaf Sardinië met de Mobi Aki: Inschepen verliep goed, al waren sommige banen erg smal. Aan boord meteen een pasje gekregen voor de hut, die prima in orde was. Aan boord was weinig informatievoorziening, zoals bijv. de openingstijden van het restaurant. Ook bij aankomst in Livorno was de informatievoorziening schaars. Er stonden een hele hoop mensen te wachten om naar de autodekken terug te keren, maar dit ging op deknummer. Dit was echter in tegengestelde volgorde als het inschepen, dus de verkeerde dekken stonden vooraan. Ook was er maar een smalle trap beschikbaar waar maar 1 pers tegelijk op kon. Goed en snel boot kunnen verlaten toen we eindelijk in de auto zaten.
"Reis Livorno Olbia"
Heb de boeking online gedaan. Bij direct ferries Bij de boot werkte de voucher barcode niet!! Dit al voor het tweede jaar! Gevolg: heel snel naar het kantoor van Moby lines voor nieuwe voucher en bijna de boot gemist...... Heel vervelend!
"Reis Sardinia"
Allés ok zou in het Algemeen wat luxueuzer kunnen zijn
"Moby lines"
Alles goed en vlot verlopen .enkel de zetels die we gereserveerd hadden vielen wat tegen.zeer weinig beenruimte.voor de rest alles ok.best zelf eten en drinken voorzien nogal duur aan boord.
"Boek zelf rechtstreeks met de ferry dienst"
In verband met overlijden moesten we eerder terug. We wisten dat de boeking onherroepelijk was maar wilden telefonisch advies. Gewoon niet bereikbaar. Er komt een wachtmuziekje dat na enkele minuten bijzonder irritant wordt door een schelle klank. Wordt gedaan om de beller te laten afhaken.
"Prima schip, maar vreemde details"
Wij hadden al eens gevaren met Moby, maar dat was maar een kort stukje: van Piombino naar Elba. Dit keer stond een langere reis op de planning: Livorno - Olbia, op Sardinië. Omdat de reis om 10 uur in de avond vertrok, hadden we ook een hut geboekt - eentje aan de buitenzijde, zodat we een raam hadden. Het inschepen verliep soepel. Het is even passen en meten bij het parkeren in het ruim, maar eenmaal binnen blijkt het soepel te lopen. Op je boardingticket dat je bij inschepen krijgt, staat je hutnummer. De elektronische sleutel voor je hutdeur kun je ophalen op je eigen dek. De hut was keurig, vierpersoons, met toilet en douche. Na het deponeren van de bagage gingen we het schip verkennen. Dat is een hele wandeling. 😉 Er zijn voldoende zitplaatsen, een restaurant voor selfservice, een a la carte restaurant, en een ruime bar voor koffie, bier, frisdrank, broodjes e.d. Het vreemde echter is dat het en der passagiers die geen hut hebben geboekt, gewoon in de gangen liggen, sommigen op een matje, anderen zelfs pompenet een elektrische pomp hun luchtbedden op. Ik vraag me werkelijk af wat dit voor de veiligheid betekent, en heb sterke bedenkingen. De nachtrust hangt natuurlijk af van de zeegang: op de heenreis wind en deining, op de terugweg kalme zee. Samengevat: Moby is een prima ferrydienst. In toekomstige situaties doen we zeker een beroep op hen.
"Heerlijk rustige overtocht"
Prima overtocht. Altijd jammer als de vakantie weer voorbij is!
"Boeking"
Over Moby Lines hebben we geen klachten ! Wel over Directferries , door omstandigheden moesten we onze terugvaart 2 dagen vervroegen . Na verscheidene telefonische pogingen vanuit Sardinie en ( met hulp ) vanuit Belgie , werden we tientallen minuten aan het lijntje gehouden , en zo werden we gedwongen ons rechtstreeks naar Olbia (haven ) te begeven , en daar onze boeking te wijzigen !! (Ook via internet geen succes )
"Uitstekende schip - een goede maatschappij!"
Ik ben 51 jaar oud en afkomstig uit Sardinië, maar groeide op in Dorno (Pavia). Het is al bijna een halve eeuw geleden dat ik per boot reisde, ik heb ze allemaal geprobeerd, waaronder Moby Aki. MOBY is naar mijn mening heel concurrerend, zowel op land als aan boord. Veel complimenten en bedankt voor de service!