Zeus Palace
Verzorgd door Grimaldi Lines
Zeus Palace
Verzorgd door Grimaldi Lines
Verzorgd door Grimaldi Lines op de route Livorno Palermo
De onlangs gemoderniseerde Zeus Palace beschikt over tal van faciliteiten om uw reis ontspannend en plezierig te maken. De faciliteiten aan boord omvatten o.a. een keuze uit meer dan 200 goed-uitgeruste hutten, een selectie van zitplaatsen, een bar, discotheek, à la carte en zelfbedieningsrestaurant, winkel, zwembad, medisch centrum en speelruimte voor de kinderen.
Het schip beschikt over een groot aantal en-suite binnen en buitenhutten (met uitzicht op zee). U kunt ook kiezen uit standaard zitplaatsen.
Maaltijden zijn verkrijgbaar in de à la carte restaurant of als alternatief kunt u kiezen uit een grote selectie van gerechten in het zelfbedieningsrestaurant. Er is ook een keuze aan bars aan boord van de Zeus Palace waaronder de bar bij het openluchtzwembad!
In de winkel aan boord van de Zeus Palace vindt u verschillende goederen en reisbenodigdheden.
Het schip beschikt over een zwembad - open als het weer het toelaat, en een gezondheidscentrum.
Zeus Palace is zeer kindvriendelijk en beschikt over een speciale speelplaats voor kinderen.
Let op: Hoewel we alles hebben gedaan om het maken van onze Zeus Palace gids zo nauwkeurig en duidelijk mogelijk te maken, kunnen Faciliteiten aan boord, diensten en entertainment variëren, afhankelijk van de vertrekdatum en tijd van het jaar en kunnen zonder voorafgaande waarschuwing of kennisgeving door veerbootmaatschappijen worden gewijzigd en/of beëindigd
out of 5
Dit schip werd aanbevolen door 41% van onze klanten
"badkamer"
Prima overtocht. Alleen de badkamer was niet echt schoon. Verder was alles prima geregeld!
"SLECHT!"
de oorspronkelijke ferry van Porto Torres naar Savona werd gecancel en omgezet naar een ferry van Olbia naar Livorno. Desalniettemin bleef ik sms en mails krijgen over de gecancelde trip. Ook dit verzoek dus om een review te geven over een tocht die gecanceld is. Direct ferries en Gremaldi.heeft het niet
"Slechte tot geen service. "
Met meerdere overtochten tevreden, maar over het omboeken van een overtocht diep teleurgesteld. Na tientallen pogingen om een overtocht om te boeken in mijn account,liep het stuk op de betaling. Na 4 dagen mailcontact en uiteindelijk 2 telefoontjes van de kant van direct ferries, niet gelukt. Uiteindelijk uit wanhoop,om toch eerder terug te kunnen varen, opnieuw een overtocht geboekt en betaald. Er wordt per mail verteld dat de 1e tickets niet refundable zijn. Geld kwijt dus. Boeken is heel makkelijk, maar bij omboeken zijn ze niet thuis. Wij zijn helemaal klaar met direct ferries. Eten was koudetechniek nadat restaurant open was,en voor het vooruitbetaalde ontbijt waren we te laat.Geen openingstijden te zien of iets omgeroepen.
"Grimaldi Savona-Porto Torres"
Goed op schema, diverse voorzieningen echter veel defect, de hygiëne in de hutten liet te wensen over, nauwelijks schoongemaakt, dekbedovertrekken volgens mij niet verschoond en lag gebruikte papieren zakdoek aan het voeteneind, veel stof en kruimels, badkamertje niet schoon
"Matig"
De boot is een beetje vergane glorie. Alles is oud en soms ook een beetje vies. De hut kun je in slapen maar durf niet op mijn blote voeten te lopen. Voor de prijs mag je toch iets beter verwachten
"Reis van Savona naar Porto Torres"
Zeer VUILE toiletten op heen en terug weg, onhygiënisch, beneden pijl. Slaap tenten en matrassen in de loopgangen van mensen die geen stoel willen betalen!...
"boottocht Porto Torres - Savona en Savona - Porto Torres (Grimaldi Lines)"
Niet achteraan het dek staan, veel roetuitslag. Maw kleren worden zwart als je iets aanraakt. Als je op voorhand geboekt hebt voor lunch, wees dan op tijd... tss 12-13u30, anders is bijna alles op en kan de overschotjes nemen Er slapen meer mensen op de gang en buiten dan in een cabine (een beetje marginale toestanden) dus wie eerst aan boord is heeft en stoel of ligbank op het dek. WC in cabine werkte soms niet ?? je mag blijkbaar niet achter elkaar doortrekken.... In de cabine (buitentemperatuur was dan 33gr.) wordt het warm en airco doet weinig of niets
"Onaangename verrassingen"
Onze ferry van Grimaldilines zou vertrekken vanuit Savona. Ruim op tijd waren wij daar aanwezig. Op de mail van Direct Ferries stond een punt van vertrek aangegeven, ergens aan de westkant van Savona. Met een caravan door een drukke Italiaanse stad rijden doe je niet voor de lol. Aangekomen bij het vertrekpunt bleek daar geen Grimaldiferry te vertrekken. Waar dan wel wist men niet. Nergens stond wat aangegeven in Savona. Met enige gespeur op internet bleek het vertrekpunt aan de oostkant te zijn. Een miniscuul bordje verwees uiteindelijk naar Grimaldylines. Lang wachten. Iedereen mocht voor. De caravans moesten als laatste inschepen en wel achteruit. Achteruit met een caravan een ferry oprijden. Dat had ik graag vooraf geweten. Het zelfde gold voor de weg terug. Toen moest ik nog veel dieper het schip inrijden. Conclusie: afvaartpunt is niet /slecht aangegeven. Achteruit oprijdend inschepen is lastig voor mionder geoefenden.
"Alles kon beter"
Deze schuit en vooral de cabines (voor mindervaliden) heeft een grondige opknapbeurt nodig. Op de terugweg hebben we zelfs eerst moeten vragen de cabine schoon te maken, haar en vuil lag overal met een aftandse stofzuiger is men dan komen schoonmaken. De kwaliteit van het bed was bedroevend, het ene bed kraakte zodanig dat het haast niet te gebruiken was, je kon beter de matras op de grond leggen. Het in-en ontschepen ging met de grootste Italiaanse chaos die je kunt inbeelden, noch Savona noch Porto Torres hebben enige infrastructuur om dit te behandelen, gewoon een stuk ruw terrein waar je staat te wachten, geen toiletten, niks te bekomen van eten of drinken, eventjes afzien bij 35°.Mocht ik nog die overtocht maken zou ik toch eens naar een beter georganiseerde lijn uitkijken. Eventueel wel met Grimaldi.
"veerboot zonder lift"
De veerboot van Palermo naar livorno van Grimaldi lines is een grote maar nogal verouderde veerboot. Tot onze verbazing was er zelfs geen lift of roltrap aanwezig wat voor mij als longpatiënt en mijn vrouw die slecht ter been is, een onaangename verrassing was. De hut was redelijk maar moest al ruim voor aankomst worden verlaten . De zitplaatsen in de algemene ruimten waren de laatste uren dan ook overbezet. Buiten zitten was weinig comfortabel eind oktober. Het personeel was verder vriendelijk en hulpvaardig. Onze camper heeft waarschijnlijk schade opgelopen tijdens onze afwezigheid, die wij pas later hebben gezien en waar niemand ons op gewezen heeft. Petrus van den Mnnckhof
"19 uur overleven"
Wij dachten er goed aan te doen om niet het hele stuk te rijden vanuit nederland naar Palermo, door in Livorno op de boot te stappen voor een 19uurs overtocht. Wat een teleurstelling. Allereerst betaal je voor avondeten en ontbijt. Je gaat om 22uur aan boord en dan gaat het avondeten in...…………, sorry hoor maar dan is het feest van eten voorbij en wat er geserveerd wordt is drama. Dan ontbijt 2 bolletjes jam en een koffie alles wat je anders neemt, yoghurt, water noem maar op mag je de hoofdprijs betalen. Hutten zijn smerig, beddegoed kapot eigenlijk waardeloos en dan moet je de volgende dag 8 a 10 uur je vermaken. is echt geen pretje. 2 uur voor arriveren moeten de hutten leeg, kunnen ze vast starten met schoonmaken, met je ziel onder de arm en tassen en of koffers zit iedereen een beetje te hangen. Terug was het wederom een drama, eigenlijk gelijk aan de heen reis. Zonde van het geld. Dan nog te zwijgen over de mensen die in de gang op een matras slapen om een hut uit te sparen, honden die aan boord worden uitgelaten…………………… Absoluut een teleurstelling.
"Overtocht Livorno-Palermo"
Overtocht is goed, maar wel kleine gebreken in de hut. Diner matig. Ontbijt ronduit slecht. We hadden ontbijt vooruit geboekt, maar moesten voor sommige dingen bijbetalen. Je wordt gewoon belazerd.
"Redelijke kwaliteit, goede prijs-kwaliteit verhouding"
Zeus Palace is inmiddels wat gedateerd. De sfeer aan boord is ontspannend. De catering is matig. De porties zijn ok maar voor de simpelste zaken moet je bijbetalen (bijvoorbeeld een eitje bij ontbijt), er is geen uitleg wat bij het standaard menu hoort en wat niet. Het personeel spreekt over het algemeen alleen Italiaans.
"Zoeken"
Het vinden van het incheckbureau in Livorno was niet eenvoudig. Eenmaal gevonden, was er haast geen parkeer gelegenheid. Iedereen stond kris en kras voor de ingang, drie dubbel "geparkeerd". Eenmaal in gecheckt verliep alles naar wens. In Parermo was het adres van het incheckbureau niet juist. Na veel vragen het bureau gevonden. Met grote letters een spandoek met Grimaldi Lines en een richting-pijl, helaas in de verkeerde richting wijzend. Eenmaal ingecheckt moet je nog wel de vertrek gate weten te vinden , die was op ongeveer 2 km van het bureau ergens op de kade.
"Communicatie laat veel te wensen over"
Op zich is de Grimaldi een uitstekende Ferry , echter de communicatie van de veerdienst en de tussenpersoon is beneden de maat. Onze Ferry bleek later (en onaangenaam later) te vertrekken en te arriveren dan gepland. We ontvingen hierover een mail met halve informatie. Als men had aangegeven wat de reden was van vertraging - staking in Palermo-,hadden wij de vertraging begrepen en niet overwogen een andere Ferry te nemen. En daar dus geen onnodige tijd ingestoken. Op onze mails en telefoon hierover werd niet gereageerd. Na reminder reageerde Grimaldi, maar de info klopte niet. directferry reageerde niet. Ook tijdens de reis is de communicatie vanuit Grimaldi met de passagiers beperkt en als er al gecommuniceerd wordt vaak onverstaanbaar. Voorts is erg hinderlijk dat de passagiers de laatste drie/vier uur beperkte ruimte hebben - terwijl er op de Ferry bijv in het selfservice restaurant nog plaats genoeg is en bovendien krijgen de passagiers ongevraagd vermaak - je moet wel want er is niet veel andere plek naar 'de zanger en zijn companen' luisteren. Ik vond dit nogal beledigend! De voorziening: een Ferry tussen vaste land en Sicilië is geweldig!
"Chaotisch"
Prijstechnisch goed maar daardoor wel, verouderd schip, low budget te zien in personeel, ontvangst, voorzieningen, hut en orde en netheid. Bij ontvangst 1 persoon op kade die de sommeerde links of rechts en dat was het. Parkeren moest je maar zelf raden en op schip 1 grote chaos. Ook Italianen spraken het uit ?! Onvriendelijk personeel met slechte hygiëne en kleding. Totaal geen duidelijke communicatie en op laatste moment moest bijrijder te voet naar en af schip. Heb alles zelf moeten vragen en regelen.
"lekker varen"
prima reis goede organisatie lekker op tijd, alleen zou er aan het eten wat meer aandacht besteed kunnen worden. Voor een Italiaanse reder was het eten beneden peil wat de prijs niet was. Jammer.
"Trip Livorno - Palermo. 16052018"
Geen informatie mbt reizen met een camper aan boord van de Grimaldi Lines Ferries. Mag je je koelkast tijdens de overtocht op GAS gebruiken ? Hoe eenvoudig is het niet een A4 check/puntenlijst te hebben bij het inschepen ! Hoe zijn de gedrag regels aan boord ? Onze slaaphut stonk vreselijk ! De badkamer was vreselijk smerig. Haren kwamen uit de afvoer omhoog, de afvoer stroomde over, hele badkamer stond blank ! Personeel aan boord is zeer onvriendelijk. Personeel spreekt nauwelijks de Engelse Taal. Het comfort om ergens op het dek of launche lekker te zitten is zeer belabberd. Ons Ontbijt (business), wat we hadden besproken was zeer karig !
"Oude barrel"
Het schip was echt oud. En het adres klopt niet. We hebben ons murf gezocht naar het juiste adres.
"Zeus Palace"
Snelle boeking voor redelijke prijs. Wij hadden “ binnenhut” geboekt ; deze hut stonk naar riool en de bedden waren gedekt met gescheurde lakens. De hut was wel stofvrij. Het zelfbedieningsrestaurant was klein en de opties die werden verstrekt eveneens klein. Het eten op zich was smakeloos en alleen als vulling geschikt! Onvoorstelbaar dat dit een Italiaanse bootmaatschappij is!
"vergiftiging aan boord"
Overtocht Livorno - Olbia op 31 mei met vertrektijd 21.30 uur. Tijdens het ontschepen in Olbia de volgende ochtend werd de ventilatie uitgeschakeld op het onderste dek (deck 1) waardoor binnen enkele minuten een stinkende, vergiftigde lucht ontstond waarin wij nog ca 15 minuten moeten wachten voor we van boord konden. 10 dagen lang ziek van geweest.
"Drama"
De reis was vreselijk. We zouden om 21.30 vertrekken uit Olbia. Om die tijd was er echter nog geen enkele auto aan boord. Om 23.30 uur zijn we pas vertrokken. De boot zou de volgende ochtend om 6.15 uur in Livorno aankomen. Dit werd bijna 3 uur later. Om 9 uur waren we eindelijk van de boot af. Schandalig. geen sorry, geen drankje of iets van de maatschappij gekregen. Daarnaast hing er ook nog een handdoek in de badkamer van degene die voor ons in de hut hadden gezeten. Wij varen nooit meer met directferries!
"Schade"
De reis van Olbia-Livorno met camper, verliep goed, ofschoon je wel de italiaanse taal moet verstaan, want er wordt alleen maar italiaans gesproken. Bij het oprijden van de boot, moesten we een stijle helling oprijden, wat toen nog niet zo'n probleem was. Maar bij het afrijden, moesten we door geschreeuw van het personeel, snel de boot verlaten. Ook over die stijle helling, maar dan naar beneden. Onze camper heeft echter een langere achterkant, zodat we in aanraking kwamen met de helling. Wij hebben toen een fikse schade opgelopen!! Jammer.
"aanslag op gezondheid bij ontscheping"
Op 31 mei met Grimaldi Lines overtocht naar Olbia ( sardinie). Tijdens de ontscheping de volgende ochtend zijn we door het uitschakelen van de ventilatiesystemen o.a. op deck 1 vergiftigd door uitlaatgassen van zowel de motoren van het schip als overige voertuigen. We hebben mijn 20 minuten in die stinkende vergiftigde omgeving moeten staan voordat we eindelijk van boord konden. Een heel nare ervaring die ook tot gevolg heeft gehad dat eerste 10 dagen van de vakantie verpest waren.
"Niet elke reis is gelijk. "
Bij de heenreis hadden we meer dan twee uren vertraging. Hiervan werd niemand verwittigd. Enkel omdat enkele Italianen aan iemand van de crew uitleg vroegen en wij een basiskennis Italiaans hebben, konden we afleiden dat er een vertraging van twee uur was. Het schip was verouderd en we werden constant trillingen gewaar. Ter compensatie van de vertraging werd een 'ontbijt' aangeboden ('s middags). Dit werd omgeroepen in het Italiaans en in het Engels, maar aangezien de kwaliteit van de geluidsinstallatie zeer slecht was, hadden de meeste mensen het bericht niet verstaan. De enkelen die toch een bonnetje ontvingen voor het ontbijt, kregen na het nodige zoekwerk een half broodje met hesp en kaas, een flesje water en een koffie aangeboden. We hadden echt wel iets meer verwacht. Het personeel achter de bar was duidelijk niet tevreden voor het extra werk dat zij hierdoor dienden te leveren. Onze eerste ervaring met Grimaldi Lines was dan ook alles behalve goed. Bij het terugkeren echter hadden we een veel moderner schip en vertrokken we stipt op tijd. Deze keer was alles naar wens en hebben we bijgevolg geen enkele opmerking. Het kan dus ook heel goed meevallen. Als ook de heenreis zo was geweest, hadden we Grimaldi Lines zeker aan vrienden aanbevolen!
"Beoordeling"
Beide reizen zowel heen als terug zijn voortreffelijk verlopen, een woord op alle gebied "prima"!
"Boot van Livorno naar Olbia "
Het was een erg goede reis met nette afhandeling door de crew en personeel voor slaapmutsje Alleen de incheck van Olbia gaf problemen want via de scanner mag niet , moet aparte kaartjes kopen op het maritiem kantoor. We waren verrast maar we hadden gelukkig genoeg tijd
"Zeus Palace"
Onze reis aan boord van Zeus Palace is perfekt verlopen. Goede service (een 10)aan boord met vriendelijke mensen. Helen en Cor den Hartog
"zuess palace gnv"
Ik besloot samen mijn vriendin om onze auto mee te nemen op de zuess palace van palermo naar cittavecchia.Voor ongeveer 200 euro hebben wij voor twee zitplaatsen en de auto geboekt. Na een lange wachtrij in Italië mochten wij aan boord van het schip. Alle zitplaatsen waren al bezet, we hadden nergens te zitten. Het was in principe een kwestie van survival of the fittest, maar uiteindelijk hebben we onze stoelen zonder moeite terug gekregen. Hoewel er overal verbodsborden waren met 'slapen in de lounges is niet toegestaan', veel mensen lagen in de lounges te slapen. Ik vertelde mijn partner dat er een nachtclub, restaurants, zwembad, etc aan boord waren maar tot onze verbazing waren de meeste faciliteiten gesloten. De restaurants waren open maar die waren ook relatief duur. Er is geen entertainment aan boord van deze zogenaamde cruise ferry, behalve tv-schermen die non-stop Italiaans Idol tonen. Het is in principe een gewone ferry met een aantal lounges die ook niet schoon genoeg waren en bemand door onverschillige Italianen