Cruise Roma
Verzorgd door Grimaldi Lines
Cruise Roma
Verzorgd door Grimaldi Lines
Verzorgd door Grimaldi Lines op de route Barcelona Civitavecchia, Barcelona Porto Torres & Civitavecchia Porto Torres
De Cruise Roma en haar zusterschip Cruise Barcelona zijn moderne schepen met uitstekende faciliteiten. De faciliteiten omvatten o.a. hutten, restaurants en bars, een zwembad, casino, wellness-centrum, videogames gebied, speelkamer voor de kinderen en een boetiek.
De Cruise Roma beschikt over 411 en-suite binnen en buitenhutten met airconditioning, en ongeveer 70 luxe suites. U kunt ook kiezen uit ongeveer 150 stoelen met verstelbare rugleuning.
De Cruise Roma heeft genoeg plaatsen waar u wat kunt eten en drinken. U kunt kiezen uit het prachtige menu in het à la carte restaurant, of een zelfbedieningsbuffet in de cafetaria. Voor een snelle hapje kunt u terecht bij de fast food lounge. Drankjes worden geserveerd in Smaila’s bar, en voor avond entertainment kunt u naar de nachtclub. In de zomermaanden is de zwembadbar tot s'avonds laat geopend.
In de winkel aan boord van de Cruise Roma vindt u high street merken, tijdschriften, snoep en reisbenodigdheden.
Aan boord vindt u o.a. een zwembad met zonneterras, casino met blackjack en roulette tafels en een sauna/wellnesscentrum, Turks bad, jacuzzi, diverse massages en schoonheidsbehandelingen, solarium, fitnessruimte en internet café.
Cruise Roma is zeer kindvriendelijk en beschikt over een speciale speelplaats voor kinderen. Voor de oudere kinderen is er een videogames gebied, vol met spelletjes.
Let op: Hoewel we alles hebben gedaan om het maken van onze Cruise Roma gids zo nauwkeurig en duidelijk mogelijk te maken, kunnen Faciliteiten aan boord, diensten en entertainment variëren, afhankelijk van de vertrekdatum en tijd van het jaar en kunnen zonder voorafgaande waarschuwing of kennisgeving door veerbootmaatschappijen worden gewijzigd en/of beëindigd
out of 5
Dit schip werd aanbevolen door 25% van onze klanten
"Vies "
De boot vertrok op tijd. De cabines om te slapen de badkamertjes die er bij horen zeer verouderd. De toiletten op de openbare afdelingen ronduit smerig. De bekledingen van de banken in de lounge alles is vies. De rol gordijnen zijn stuk of hangen op half zeven.
"Vertraging"
Onze reis met de Grimaldi line van Barcelin naar Civitavecchia Is op zich goed verlopen ondanks een woelige zee. Het vertrek was vervelend vanwege een vertraging van 3,5 u ur, waardoor we pas om 24.00 uur in Civitavecchia aankwamen. De boot zelf zag er qua interieur sleets uit. Het eten was goed, niet bijzonder.
"Rustig, maar veel hondenpoep, hondenpis en vuile WC's"
De overtocht was soepel en behoorlijk op tijd. Koffie uitstekend. Alleen na enkele uren was het dek zó vervuild met hondenpoep en pis dat je écht goed moest opletten waar je liep. De WC'S mogen ook best vaker schoongemaakt worden en zeep om de handen te wassen had ook gekunt.
"Overtocht van Barcelona naar Sardinië "
Vreselijke boottocht. Airco deed het niet en was te warm om te slapen. Geen controles vanuit Barcelona naar Sardinië en alle personeel kwam onvriendelijk over.
"“Cruise”"
Avoid Grimaldi lines
"Redelijk oké "
De douches waren prima, er waren alleen geen handdoeken aanwezig. De omroepen zijn alleen in het Italiaans dus je hebt geen idee waar je aan toe bent. De keukens sloten een half uur na aankomst dus er was nergens echt fatsoenlijk voedsel te vinden. Wel snacks en ijs. Ook spreekt niemand Engels. De mannen die helpen bij de auto’s inladen zijn wel erg vriendelijk en behulpzaam.
"Italiaanse Chaos"
Het begon al met het inchecken twee keer een paspoort een QR code en een Europees locator from. Wat een bureaucratie en stroperig gedoe. Dan vertrekt de boot om 22 uur (keurig op tijd dus) en heb je nog 20 minuten om je vooraf gekochte koude diner opbrengst halen en eten. Dat eten was inmiddels koud Want de dame bij de kassa kon de paar bezoekers niet aan. Zowel het ontbijt als de lunch waren van een bedroevende kwaliteit, met uitzondering van de koffie. Een eenvoudige jus d’orange behoorde niet tot de mogelijkheden. Kortom maak zo weinig mogelijk gebruik van de catering, Verder is het catering dek vergeven Van de tabaksrook en is het absoluut niet duidelijk wat nu wel of niet in je bestelde pakketje zit. Kortom altijd bijbetalen aan de kassa, bij ons achteraf ook nog onterecht. Bij het boarden een overdosis aan personeel, bij het verlaten van het schip een chaos van mensen die niet wisten hoe ze bij hun voertuig konden komen. Grote stress Bij een ieder tot bijna geruzie toe. Het hutje was best goed en de douche fantastisch.
"De mislukking"
We mochten de overtocht niet maken. Mijn partner kon namelijk geen PCR test voorleggen en mocht dus als gevolg niet aan boord. Volledige som diende betaald ,niettegenstaande ze geen werk met ons hebben gehad.?Geen kajuit om te poetsen,alle maaltijden dienden ook betaald. Gaat er dat niet een beetje over? Enfin 316 euro armer voor de overtocht,625 euro armer (geboekt hotel ,nog een 99 euro voor een ander hotel..;ik rij in de toekomst wel met de auto naar ginder met lekkere dure diesel
"Slechte ervaring ref.nr. DFP142286368 Grimaldi Lines ref.nr. G220029663"
Volgend op onze eerste recensie van 03/02 nog een aanvullend gevolg van onze reis met bovenstaand ref.nr.: Vandaag onze fietsen van de drager gehaald en tot onze schrik ook hier alleen maar viezigheid en zout aangetroffen; alles verroest!!!!
"Slechte ervaring Booking 0220029663"
Het spijt ons te moeten melden dat onze ervaring niet zo positief is en wel om de volgende punten: 1. Hut oké alleen douchekop kon niet worden opgehangen 2. Assistentie en begeleiding van garage 5 en terug liet zeer te wensen over 3. Assistentie en begeleiding bij inparkeren geen en uiteindelijk door chagrijnig personeel met als gevolg schade aan onze luifel. We stonden in een zeer smal gangboord met open verbinding naar buiten. 4. Assistentie bij het terugvinden van de camper geen en uiteindelijk met de andere camperaars door zeer chagrijnige man geholpen: de garage stond bomvol ronkende vrachtwagens en van een gele lijn was niets meer te zien 5. Toen we uiteindelijk onze camper terugvonden bleek hij helemaal bedekt met vuil en zout door het binnenslaande zeewater. Het heeft ons meerdere dagen gekost om alles te reinigen. Resumerend: deze garageruimte is beslist ongeschikt voor het vervoer van campers e.d.
"Negatieve ervaring Porto Torres"
Onze reis vanaf Porto Torres naar Barcelona is ons zeer slecht bevallen. Niet alleen zijn we 3 uur te laat vertrokken maar ook waren de faciliteiten alsmede de controle op rust aan boord zeer slecht. De toiletten waren ontzettend smerig, er zaten poepresten in de hoeken van jet toilethokje en ook waren verschillende toiletten ondergekotst. Dit waarschijnlijk door enkele dronken passagiers die wellicht ook onder invloed van drugs waren. Deze mensen hebben ons de gehele reis gestoord met veel kabaal, ruzies en agressief gedrag. Inplaats van dat deze mensen aangesproken en gecorrigeerd werden bleven zij alcohol ontvangen van de dienstdoende werknemers. We hebben ons niet veilig gevoeld tijdens deze reis.
"Comfortable trip "
It was a pleasant trip from Rome harbour to Porto Torres, Sardinia. We were 1 hour delayed for departure and arrived 2 hours delayed in Sardinia but it was fine. Friendly staff and even for the dog it was comfortable. Overall clean but could be a bit cleaner!
"Slechte ervaring met Grimaldi Lines!"
Slecht! Boot zou 6u30 vertrekken maar werd 9u40. 2u vantevoren aanwezig zijn betekende dus dat we er al om 4u30 waren! Chaotisch op-en afrijden. Gehuurde 4-persoonshut opende niet. Een half uur hulp gezocht, geen crewlid te vinden! Uiteindelijk via een schoonmaker (!) vernomen dat we naar de receptie moesten! Receptie moeilijk te vinden, niet goed aangegeven. Ontbijt genomen: spiegelei koud! Alle dekken waren ronduit smerig van sigaretten peuken tot hondenpis -en poep! De afwatering van het buitendek deugde niet: het leek wel een zwembad! Geen speakers in de hut, waardoor de omgeroepen informatie slecht te horen was. Bovendien sprak de omroepster ook slecht Engels. Geen informatie over de (nieuw) geschatte aankomsttijd. Het zou netjes geweest zijn om de passagiers te informeren! Traag werkend personeel, amper aanwezig en zeer trage bediening bij zelfbedieningsrestaurant en bar. Chaotisch afrijden: auto’s gingen zelfs al rijden toen de boot nog niet vast lag! De crew kwam pas helpen nadat iedereen zich vastgereden had!
"Overtocht van Italie naar Barcelona"
Deze overtocht is toch meer voor chauffeurs dan voor de cruiser. Het was erg warm in de hut en de matrassen hadden hun beste tijd gehad. De cruise naar New Castle zou een voorbeeld moeten zijn voor deze overtocht. Niet goed, niet slecht.
"Verdriet "
Dagen keken we uit om weg te varen. Een dag voor vertrek een email. Gecanceld. Nieuwe vertrek datum 3 dagen later. Buiten de verschrikkelijke teleurstelling extra kosten. Wie gaat dat betalen.
"Jammer dat vaste zitplaats in vieze stinkende ruimte is."
Op de heen weg een nacht boot hut geboekt WiFi en ontbijt. WiFi werkte niet. Hut te weinig handdoeken (maar voor 2 terwijl er 3 slapers waren). Op terug weg zekere zitplaats geboekt en ontbijt lunch en diner plus WiFi. Zitplaats waren skechte doorgezakte stoeken in donker en stinkend hok waarin iedereen (ook zonder geboekte stoel kon rondhangen). Had verwacht dat voor dag vaart een geboekte stoel een goede stoel in ruimte met ramen of een van de dekstoelen zal zijn. Bij ontbijt brood uitgedroogd. Lunch prima. DINER NIET TE KRIJGEN TERWIJL JE DIE WEL KAN BOEKEN op dagvaart.......ook weer GEEN WiFi. Dus stoel boeken is verspilling van geld ruimte en stoelen verschikelijk.
"hwr kan toch iets beter."
Wij zijn heen en terug gegaan met deze overtocht. 01 . Trevreden maar daar wij op de heen reis geboekt hadden voor Standaard Ontbijt, Lunch EN DINNER ( en daarvoor betaald hadden ) , bleek dat er op deze heenreis GEEN dinner geserveerd werd bij de Self-service afdeling. Daarom bij de treinreis DINNER NIET geboekt terwijl het wel op de invul-lijst staat. U moet passagiers hierop wijzen. Graag wil ik het teveel betaald aan maaltijden graag TERUG ONRYVANGEN. '2 . HEENREIS 2 X SLAAPSTOEL GEBOEKT, PRIMA MAAR ....... WIJ ZAGEN DAT JE OOK OP HET DECK KON SLAPEN DUS ,,,,, op de terugweg niets geboekt ... ..... maar helaas was het dit keer niet mogelijk . Wat te doen ??? Bij de receptie geprobeetd 2 stoelen alsnog tegen betaling ( uiteraard) proberen te krijgen. Op het schip waren alle stoelen , sofa's ed. bezet met breed- uit liggende personen, Misschien kunt u toch een mogelijkheid inbouwen waarop dit toch te realiseren is.. 03 - Het personeel was zeer vriendelijk en hielp ons waar het mogelijk was. Ik zie het bedrag van de 2 betaalde standaard Dinners maar NIET GEKREGEN op onze rekening verschijnen, Vriendelijke groeten Anke van Drempt-Dienske
"Teleurstellend"
Tickets geboekt voor vertrek 22:15, vervolgens bericht vertraging, vertrek 00:30. In de rij bij imbarcho moesten we alsnog papieren ticket gaan halen terwijl in jullie bevestiging stond dat e-ticket geldig was. Uiteindelijk pas 01:30 vertrek. Door vertraging mochten we pas 22:40 van de boot waardoor we te laat bij ons appartement aankwamen en €31 voor aankomst na 23:00 moesten betalen.
"genoten maar een kantekening"
Het benaderen van de site verliep erg moeizaam en ook de benodigde informatie was lastig bij elkaar te vinden op de website. ook kreeg ik geen concrete aanrij route gevonden van de haven. Dit kan echt veel beter! kortom een erg slecht werkende website maar een erg prettig verblijf ondanks de vertraging van 2 uur.
"heerlijke reis"
Leuk schip, heerlijk boven op het dek gezeten, zwembadje en fijne ligstoelen.