Veel Gestelde Vragen

Het gebruik van onze 'FAQ-database' is de meest directe manier om snel antwoord te krijgen op je vragen over rezien per veerboot! Klik op de categorie naar keuze om ook het antwoord te zien. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op via Contact

Reservering maken

  • Wanneer is de goedkoopste tijd om te reizen?

    In het algemeen stijgen de prijzen als de plaasten minder beschikbaar worden, degenen die van tevoren boeken zijn meestal beloond met een goedkoper tarief. Overtochten rond schoolvakanties en nationale feestdagen zijn populair en meestal vroeg geboekt, goedkopere tarieven zullen ook beschikbaar zijn als u voorkomt te reizen in deze tijden. Abonneer op onze nieuwsbrief zodat wij u kunnen informeren wanneer eventuele speciale kortingen beschikbaar zullen zijn.

  • Moet de bestuurder worden toegevoegd in het aantal passagiers?

    Ja. 'Passagiers' verwijst naar degene die reizen op de veerboot, niet alleen de extra passagiers in een voertuig.

  • Waarom is mijn auto type niet te vinden in de drop down menu?

    Of de veerboot maatschappij staat uw voertuig type niet toe of de optie om het online te boeken is niet beschikbaar. Dit kan variëren van de ene veerboot maatschappijen naar de andere. Neem contact met ons op voor meer informatie.

  • Hoe boek ik een ander voertuig in beide richtingen?

    Niet alle veerboot maatschappijen accepteren twee verschillende voertuigen in een boeking. Als de optie niet beschikbaar is voor uw gekozen route dan raden wij aan om 2 aparte boekingen te maken.

  • Hoe boek ik verschillende aantal passagiers in beide richting?

    Niet alle veerboot maatschappijen accepteren om verschillende aantallen passagiers te laten reizen in beide richtingen tijdens een boeking. Als de optie niet beschikbaar is voor uw gekozen route dan raden wij aan om 2 aparte boekingen te maken.

  • Kan ik groepskorting krijgen?

    Kortingen zijn soms beschikbaar wanneer er meer dan 5 auto's of meer dan 9 voet passagiers reizen. Neem aub contact met ons op zodat we een groepstarief kunnen regelen.

  • In een huurauto reizen en niet het merk, model of registratie weten, hoe kan ik boeken?

    In de meeste gevallen is het toegestaan om te reizen met een huurauto, mits u toestemming heeft van de verhuurder om hun voertuig mee te nemen op een veerboot. U moet het type voertuig selecteren als 'andere', voer de afmetingen van uw verwachte voertuig in en voer vervolgens de registratie van het voertuigen als 'onbekend'. Sommige veerboot maatschappij kunnen echter een bedrag in rekening brengen bij aankomst bij de haven om de registratie van voertuig voor uw reservering bij te werken.

  • Hoe weet ik of ik moet reizen als een vracht-wagen of niet?

    Dit varieert van de ene veerboot maatschappij naar het andere echter als algemene regel, elk voertuig met commerciële goederen en elk special voertuig die commerciële goederen vervoeren moeten reizen als vracht. In geval van twijfel, neem dan contact met ons op.

  • Ik ben zwanger, kan ik reizen met de veerboot?

    Dit varieert van de ene veerboot maatschappij naar het andere echter als algemene regel, het is toegestaan te reizen tot 28 weken zwangerscap (op het moment van reizen). Vrouwen die meer dan 28 weken zwanger zijn op het moment van de reis kan gevraagd worden naar een verplicht medische verklaring van geschiktheid daarom raden wij u aan om eerst contact met ons op te nemen voordat u gaat reserveren bij 28 weken zwangerschap of meer op het moment van de reis.

  • Biedt u inwoners kortingen?

    Op overtochten waar het beschikbaaris kan het, echter de regelgeving over wie in aanmerking komt varieert van route tot route. Nadere informatie is beschikbaar op ons reserveringssysteem.

  • Biedt u studenten of OAP kortingen?

    Op overtochten waar dit beschikbaar is kan het. Nadere informatie is beschikbaar op ons reserveringssysteem indien van toepassing.

  • Kan ik een open ticket boeken?

    Op routes waar dit mogelijk is zult u een optie met een open retour in het gedeelte waar u uw reisdata moet invoeren om te boeken zien. Als deze optie niet te zien is dan is het onmogelijk.

  • Waarom zijn er geen afvaarten voor als ik wil reizen?

    Dit betekent dat de dienstregeling nog niet is vrijgegeven voor verkoop, de veerboot niet beschikbaar is op die dag of de veerboot is vol. Als u twijfelt, neem dan contact met ons op.

  • Hoe betaal ik voor mijn boeking?

    Alle tickets moeten volledig worden betaald op het moment van boeking. Wij accepteren alle belangrijke betaalkaarten, enkele lokale betaalmethoden en PayPal. In het algemeen is het niet toegestaan bank overschrijvingen te gebruikt als betaalmethode, hoewel het in uitzonderlijk geval aanvaardbaar is.

  • Waarom krijg ik geen prijs of betalen in mijn lokale valuta?

    Waar mogelijk staan de prijzen in de lokale valuta maar wij accepteren alleen betalen voor tickets in de valuta die we betalen voor het ticket van de maatschappij. Het zal tijdens het offerte proces worden vermeld in gevallen waarin een valuta-conversie is gebruikt, indien dit het geval is, het bedrag en de valuta die in rekening gebracht is.

  • Verstuurt u tickets?

    Nee. Waneer u een ticket boekt, ontvangt u een bevestigingsmail die zal worden ingewisseld voor tickets of boarding passen bij de haven of in sommige gevallen gebruikt om aan boord te gaan op de veerboot. In alle gevallen moet u uw boekingsbevestiging meenemen naar de haven.

  • Ik heb geen bevestigingsemail ontvangen, wat nu?

    U kunt inloggen in Mijn Account om uw e-mail adres te controleren of het juist is en opnieuw de e-mail te verzenden of als alternatief kunt u contact met ons op nemen. Hoog volume ticket aanbieders worden soms geblokkeerd voor het verzenden van e-mails naar een aantal e-mail providers als een anti-spam maatregel als gevolg van grote hoeveelheden e-mails die worden verstuurd.

  • FAQ - Information about ticket availability

    FAQ - Information about ticket availability - Answer

  • FAQ - Do you work with all ferry operators?

    Direct Ferries biedt de meest nauwkeurige informatie over een groot aantal veerbootmaatschappijen aan, op verschillende nationale en internationale routes. Hoewel de lijst met veerbootmaatschappijen constant wordt bijgewerkt, kan Direct Ferries niet altijd van alle veerbootmaatschappijen die bepaalde routes aanbieden een bijgewerkte weergave garanderen .

  • Ons adres

    Direct Ferries Ltd, 12th Floor Portland House, Bressenden Place, London, SW1E 5RS, United Kingdom