COVID-19 FAQ

Als gevolg van de vele zeilannuleringen als gevolg van de Covid-19-pandemie, heeft de overgrote meerderheid van de veerbootmaatschappijen de beslissing genomen om een voucher aan te bieden voor toekomstige reizen in plaats van een terugbetaling in contanten. Als ticketverkoper namens veerbootmaatschappijen is Direct Ferries gebonden aan de voorwaarden van de veerbootmaatschappijen. Als een veerbootmaatschappij vouchers aanbiedt voor een geannuleerde vaart, kunnen we alleen vouchers doorgeven aan getroffen klanten.

We begrijpen dat dit geen ideale situatie is en dat veel klanten liever een terugbetaling in contanten willen. We doen er alles aan om veerbootmaatschappijen aan te moedigen om geld terug te geven. De meeste maatschappijen bieden echter uitsluitend vouchers aan voor afvaarten die zijn geannuleerd als gevolg van Covid-19.

KAN IK MIJN OVERTOCHT WIJZIGEN?

In de meeste gevallen laten de veerbootmaatschappijen passagiers hun ticket kosteloos wijzigen naar een toekomstige afvaartdatum. Voor de duur van de Covid-19-pandemie heeft Direct Ferries afgezien van onze wijzigingskosten. Voor sommige tickets kunnen echter nog steeds extrakosten van toepassing zijn.

Ga naar mijn account om uw ticket te wijzigen

Houd er rekening mee dat als gevolg van de toegenomen contactvolumes als gevolg van Covid-19, we vragen beantwoorden over een prioriteitsvolgorde voor de vaardatum, dus het kan vertraging oplopen om een antwoord te krijgen. Wees gerust, we hebben uw vraag en zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen. Het kan tot 14 dagen duren voordat u een antwoord ontvangt.

Kan ik mijn zeilen annuleren?

De meeste tickets kunnen worden geannuleerd. De standaardvoorwaarden van de veerbootmaatschappij zijn echter van toepassing. Voor de duur van de Covid-19-pandemie heeft Direct Ferries afgezien van onze annuleringskosten. Voor sommige tickets kunnen echter nog steeds extrakosten van toepassing zijn.

Ga naar mijn account om uw ticket te annuleren

Houd er rekening mee dat als gevolg van de toegenomen contactvolumes als gevolg van Covid-19, we vragen beantwoorden over een prioriteitsvolgorde voor de vaardatum, dus het kan vertraging oplopen om een antwoord te krijgen. Wees gerust, we hebben uw vraag en zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen. Het kan tot 14 dagen duren voordat u een antwoord ontvangt.

Is het veilig om met de veerboot te reizen?

Veerboten zijn een van de veiligste transportmodi vanwege de hoeveelheid ruimte aan boord in vergelijking met andere vormen van vervoer, zoals vliegen. Op alle schepen wordt sociale afstand waargenomen. Bovendien hebben de meeste veerbootmaatschappijen aanvullende veiligheidsmaatregelen genomen om ervoor te zorgen dat personeel en klanten met de grootste zorg worden beschermd.

Check out the operator pages for specific measures taken (insert links) !!

Loopt mijn veerboot nog steeds?

Naast het aanbieden van passagiersreizen, zijn veel veerbootmaatschappijen belangrijke vrachtvervoerders tussen bestemmingen. Hierdoor zijn veel veerboten gedurende de hele pandemie blijven opereren. Uw veerboot vertrekt nog steeds zoals gepland, tenzij we contact met u hebben opgenomen om u te informeren dat uw veerboot is geannuleerd.

Hoe wissel ik een boekingsvoucher in?

Klik hier voor meer informatie over het inwisselen van uw voucher.

Hoe lang moet ik mijn voucher verzilveren?

De voorwaarden van de voucher verschillen per veerbootmaatschappij en de specifieke vervaldatum staat op de voucher die u heeft ontvangen. In de meeste gevallen zijn vouchers echter inwisselbaar voor afvaarten in 2021.

Zijn er specifieke maatregelingen vereisten voor reizen?

De veiligheid van passagiers is de hoogste prioriteit voor veerbootmaatschappijen. Velen hebben aanvullende veiligheidsmaatregelen of vereisten ingevoerd om een veilige en comfortabele reis te garanderen. Bekijk de operatorpagina's voor de specifieke maatregelen en vereisten voor uw zeilen.